پشت میز مذاکره راجع ‌به اصل غنی‌سازی مذاکره نمی‌کنیم؛‌ از مذاکره نمی‌ترسیم

محمد جواد ظریف:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه منافع کشور را پشت میز مذاکره دنبال می‌کنم، تصریح کرد که در پشت میز مذاکره راجع ‌به اصل غنی‌سازی مذاکره نخواهم کرد.

فارس نوشت: «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان امشب (شنبه) در برنامه شب آفتابی شبکه پنج سیما به تشریح فعالیت‌هایش در نیویورک پرداخت و در خصوص مذاکره آتی با گروه ۱+۵ در ژنو تصریح کرد: ما برای مذاکره جدی هستیم و قبلاً‌ نیز ثابت کرده‌ایم که روی حرف‌مان می‌ایستیم اما اجازه نمی‌دهیم نتانیاهو برای ما دستور کار مذاکره را تعیین کند یا اشخاصی با حیثیت ملی ما بازی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به ۶۰ سال مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها برای تضعیف حقوق مردم فلسطین تصریح کرد: نباید اجازه مظلوم‌نمایی به صیهونیست‌ها بدهیم.

وی همچنین دربارهٔ مذاکرات ژنو عنوان کرد:‌ با یاری خدا و با گام‌های استوار بدون اینکه از حقوق مردم کوتاه بیایم وارد مذاکرات خواهیم شد. ما با باور در مذاکرات شرکت می‌کنیم و از مذاکره نمی‌ترسیم چون چیزی نداریم که از دست بدهیم. باورمان هست که قدرتمندیم و قدرت ما ناشی از توپ و تانک نیست بلکه برگرفته از استقلال و سرمایه‌ اجتماعی‌مان است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر ایستادگی بر حقوق ملت ایران در پاسخ به این پرسش که بر سر چه چیز مذاکره خواهید کرد، افزود: ما منافع کشور را پشت میز مذاکره دنبال می‌کنیم و پشت میز مذاکره راجع‌ به اصل غنی‌سازی مذاکره نخواهیم کرد.

ظریف دربارهٔ بحران سوریه نیز با بیان اینکه یک ماه پیش منطقه با خطر جنگ مواجه بود، عنوان کرد:‌ امروز نه تنها خطر جنگ از بین رفته حتی برای مذاکرات صلح نیز امیدهایی ایجاد شده است.

وی افزود: از دیپلماسی که به کار بردیم و همکاری با دیگران از جمله روسیه بسیار خوشحالم و امیدوارم زمینه‌ای برای ریشه‌کن کردن تروریسم و صلاح‌های کشتار جمعی و برقراری آرامش در سوریه فراهم شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.