پشت پرده پروژه “دعوت از خودم” خاتمی چیست؟!

۲۱فروردین۱۳،

عناصر و اشخاص وابسته به فتنه سال ۸۸ که کارنامه آنها کاملا روشن و برای عموم جامعه شناخته شده است با حضور در جلسات مختلف و گرفتن کمک فکری از دیگر عناصر تلاش کردند تا یک شخصیت خاص را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی کنند.

متن زیر نامه‌ وارده از سوی یکی از “کاربران باشگاه خبرنگاران” است که بدون هیچگونه دخل و تصرفی منتشر می‌شود.

لازم به ذکر است این نامه در پی انتشار یافتن خبری با عنوان “خاتمی بار دیگر در صف مریم رجوی‌ها قرار گرفت!+اسناد و تصاویر” برای باشگاه خبرنگاران ارسال شده است و نگارنده که تمایلی برای انتشار یافتن نامش نداشت در توضیح مقدماتی خود برای “باشگاه خبرنگاران” به طور مفصل به خبر فوق اشاره کرده و می‌آورد: “به این خاطر در این نامه به محتویات خبر ارسال نامه محمد خاتمی برای پدر دو تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین اشاره نمی‌کنم که خبر تنظیم شده، خبری کامل و بدون نقص است”.

متن نامه ارسال شده به “تحریریه باشگاه خبرنگاران” را در زیر بدون هیچ کم و کاستی می‌خوانید.

مقدمه:

پروژه از آنجایی آغاز شد که حلقه داخلی فتنه با کمک تیم خارج‌شین خود متوجه شدند که بنابر مطالبات مردمی هیچ جایگاه و نماینده‌ای در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نخواهند داشت. عناصر و اشخاص وابسته به فتنه سال ۸۸ که کارنامه آنها کاملا روشن و برای عموم جامعه شناخته شده است با حضور در جلسات مختلف و گرفتن کمک فکری از دیگر عناصر تلاش کردند تا یک شخصیت خاص را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی کنند. شخص مورد نظر کسی نبود جز محمد خاتمی، “رئیس‌جمهور دوران اصلاحات”، کسی که کارنامه او در “جریان فتنه” سبب شده تا اقبالی نزد عموم نداشته باشد.

هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم پروژه “دعوت از خودم” رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرد. محمد خاتمی رئیس‌جمهور دوران اصلاحات با اجیرکردن اشخاص و گروه‌های نزدیک به خود در تلاش است با به راه‌انداختن پروژه دعوت از او به انتخابات خود را به عنوان یک کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند.

این کاندیدای احتمالی با کمی رصد کردن فضای مجازی و رسانه‌ها متوجه می‌شود که مردم در انتخابات یازدهم حتی حاضر به کاندیدا شدن و رقابت او با دیگر اعضاها و کاندیداها نیستند چه برسد به اینکه او را به عنوان یک رئیس‌جمهور بار دیگر انتخاب کنند.

اما اندکی جستجو در فضای مجازی این جریان را به ذهن متبادر می‌کند که همان اشخاصی که در انتخابات سال ۸۸ با رمز “تقلب” خواهان ابطال انتخابات شده و قوانین جمهوری اسلامی ایران را نادیده گرفته بودند، حالا با دستور گرفتن از جریان فکری نزدیک به محمد خاتمی در صدد می باشند وی را به عنوان کاندیدا معرفی کنند.

اصل پروژه “دعوت از خودم” چیست؟

نزدیکان محمد خاتمی که با رصد جامعه و فضای مجازی متوجه شده‌اند او هیچ جایگاهی در بین افکار عمومی نخواهد داشت، این روزها آنچنان وانمود می‌کنند که همه جریان‌ها و تشکل‌ها خواهان حضور وی در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری می باشند و برای او تدارکات بسیاری دیدند اما حقیقت ماجرا و اصل پروژه دعوت از خودم چیز دیگری است.

تمامی دیدارهایی که نزدیکان خاتمی مدعی می‌شوند به درخواست جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی با وی صورت گرفته است، تماما با هماهنگی تیم خاتمی صورت می‌گیرد و هیچ تشکلی از پیش برای دیدار با وی وقت ملاقات نگرفته و این روزها درخواست ملاقات با خاتمی فقط از سوی دفتر و تیم اطراف او صورت می‌گیرد؛ در خصوص کمپین‌های اینترنتی دعوت از خودم هم باید گفت که این جریان با به خدمت گرفتن برخی از فعالان فضای مجازی و با تشکیل دادن اکانت‌های کاربری تقلبی، صفحه‌های اینترنتی دعوت از خاتمی را تشکیل می‌‌دهند تا او بتواند با استناد به این دیدارها و صفحات اینترنتی خود را اندکی مطرح و شرایط را طوری نشان دهند که این مردم می باشند که از خاتمی می‌خواهند وارد عرصه انتخابات شود و خود او هیچ علاقه‌ای به این کار ندارد.

در جدیدترین نمونه از اقدامات تیم نزدیک به “محمد خاتمی” یکی از سایت‌های خبری نزدیک به اصلاح‌طلبان از دیدار هواداران خاتمی با وی به مناسبت نوروز خبر داد؛ این سایت زنجیره‌ای اصلاح طلب بدون آنکه تصویری از جلسه مورد نظر را منتشر کند مدعی شده است در این دیدار جمع کثیری از حامیان محمد خاتمی حضور داشتند اما هیچ تصویری از دیدار مورد نظر منتشر نمی‌کنند. یا در بخش دیگری از گزارش این سایت آمده است که هواداران حضور محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری جمعی از وزرا ، مدیران و همکاران سابق محمدخاتمی، روزنامه‌نگاران زندانی و خانواده‌های زندانیان سیاسی بوده‌اند که از این اشخاص نیز هیچ تصویری از این دیدار منتشر نمی‌شود.

“کمپین حمایت از شروط خاتمی” در فیس‌بوک

“پروژه دعوت از خودم” تنها در داخل پیگیری نمی‌شود؛ تیم داخلی در ایران فعالیت می‌کند و آن دسته از فتنه‌گران که در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند با به راه‌انداختن صفحه‌های فیس بوک در تلاش می باشند با فعال کردن کمپین حمایتی از خاتمی وی را مطرح کنند.

در این میان “ابراهیم نبوی” با مطرح کردن این مورد که “صفحه دعوت از خاتمی رو برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم راه بندازیم” صفحه فیس‌بوکی کمپین حمایت از شروط خاتمی را به راه می‌اندازد تا اشخاصی از جنس خودش با کامنت گذاشتن زیر آن مطلب، خواسته خود برای ورود خاتمی را مطرح و به این ترتیب تلاش می‌کنند، القا کنند که خاتمی فردی قابل قبول در فضای مجازی است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.