پناهجویان میانمار در تایلند به کشورشان باز می گردند

به گزارش ایرنا به نقل از شماره امروز – جمعه – روزنامه ˈاستریت تایمزˈ سنگاپور، تصمیم به بازگشت پناهجویان میانمار از تایلند به کشورشان پس از انجام مذاکرات بین دو کشور اتخاذ شده است.

دهها هزار نفر از مردم میانمار که بیشتر از اقلیت های قومی ˈشانˈ و ˈکارینˈ هستند پیش از این بر اثر جنگ مجبور به ترک خانه های خود و اقامت در اردوگاه های مرزی تایلند شده بودند.

در ادامه جنگ های قومی در میانمار که پس از استقلال این کشور در سال ۱۹۴۸، ادامه داشت، در سال ۲۰۰۷ به دلیل منازعات داخلی در میانمار حدود ۱۶۰ هزار نفر که عمدتا از اقلیت های قومی ˈکارینˈ بودند مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند و در استان های مرزی تایلند از جمله ˈچیانگ مایˈ و ˈراتچابوریˈ اقامت گزیدند.

پس از پایان حکومت نظامیان در میانمار امید به بازگشت این افراد نیز افزایش یافت. شورای امنیت ملی تایلند در بیانیه ای اعلام کرد که میانمار در حال حاضر پاکسازی مناطق مین گذاری شده در مرزهای این کشور را برای ساخت اردوگاه آغاز کرده است.

مقامات شورای امنیت مالی تایلند که از میانمار دیدار کرده بودند همچنین اعلام کردند که این کشور در صدد فراهم کردن فرصت هایی برای آموزش و ایجاد شغل برای پناهجویان هستند.

آساق** ۳۳۵**۲۰۴۷**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.