پنتاگون: عملیات‌های مشترک با نیروهای افغان ادامه دارد

guardian-4.jpg

پنتاگون اعلام کرد، عملیات‌های مشترک ناتو و نیروهای افغان ادامه پیدا می‌کند و این به‌رغم تصمیم فرماندهان آمریکایی برای کاهش این عملیات‌ها پس از وقوع حملات مرگبار توسط نیروهای پلیس و ارتش افغان علیه نیروهای خارجی، صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جورج لیتل، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: کاهش عملیات‌های مشترک یک اقدام موقتی بود و عملیات‌های مشترک میان ناتو و نیروهای افغان در سطح پایین‌تر از گردان ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بگذارید من شفاف بگویم که عملیات‌ها با شرکای افغان ادامه پیدا خواهد کرد.

جان آلن، فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان در تاریخ ۱۶ سپتامبر دستور داد که همه عملیات‌های مشترک ایساف و نیروهای افغان پایین‌تر از سطح گردان پیش از انجام از سوی فرمانده منطقه مورد تصویب قرار گیرد. این دستور پس از کشته شدن ۵۱ تن از نیروهای پلیس و ارتش افغانستان صادر شد.

نیروهای طالبان که به داخل نیروهای پلیس و ارتش افغانستان نفوذ کرده و یونیفورم آنها را به تن می‌کنند، به نیروهای خارجی حمله می‌کنند.

از سوی دیگر ایساف اعلام کرد: در ماه اوت میزان حملات طالبان در افغانستان ۹ درصد کاهش داشته است؛ ادعایی که طالبان آن را رد کرد.

سخنگوی ایساف اظهار داشت: در مقایسه با ماه اوت سال ۲۰۱۱ میزان حملات طالبان در اوت سال جاری ۹ درصد کاهش داشته و نسبت به ماه اوت سال ۲۰۱۰ نیز این کاهش ۳۰ درصد است.

این مقام تاکید کرد که طالبان همچنان به استفاده از بمب‌های کنار جاده‌ای برای حمله به نیروهای افغان و ناتو ادامه می‌دهند. این حملات باعث برجای ماندن تلفات غیر نظامیان نیز می‌شود.

شبه‌نظامیان طالبان ادعای کاهش میزان حملات طالبان در افغانستان را به عنوان تبلیغات نیروهای خارجی رد کرده‌اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان از طریق تلفن و از یک منطقه ناشناس به رسانه‌های محلی گفت: حملات ما علیه اشغالگران خارجی ادامه خواهد یافت و همان طور که مشاهده می‌کنید دشمن عقب‌نشینی از بخش‌های بزرگی از کشور را انتخاب کرده و برخی از پایگاه‌های بزرگ خود را ترک کرده است.

مجاهد اظهار داشت: خروج نیروهای خارجی از بخش‌های بزرگی از کشور باعث می‌شود که دیگر حمله‌ای به آنها صورت نگیرد و به همین دلیل آنها می‌گویند میزان حملات طالبان کاهش یافته است.

یک دلیل دیگر برای کاهش حملات این است که دشمن تحرک خود در خارج از پایگاه‌هایش را محدود کرده است.

وی تاکید کرد: طالبان دست به انجام حملات وسیع در داخل پایگاه‌ نیروهای خارجی خواهد زد تا آنها مجبور شوند از کشور فرار کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.