پنج شرط سازمان حمایت برای افزایش قیمت های اخیر خودرو

شنبه ، ۲۲ مهر ، ۱۴:۴۸

فرستادن به ایمیل چاپ
thumbnailCAUJ1K48

رانه نیوز: مهدی غضنفری وزیر صنعت ،معدن و تجارت از پنج شرط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای موافقت با افزایش قیمت واردات خودرو در روزهای اخیر خبرداد و گفت: خودروسازها به دلیل افزایش قیمت و نوسانات نرخ ارز و اینکه موفق نمی شدند از ارز بانک مرکزی  برای واردات برخی قطعات مورد نیاز خود استفاده کنند متقاضی افزایش قیمت بودند که این درخواست از سوی سازمان حمایت بررسی شد.

به گزارش رانه نیوز،وی در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد با بیان این خبر افزود: درچند جلسه در سازمان حمایت این موضوع بررسی شد و نهایتا سازمان حمایت با در خواست خودروسازان موافقت کرد. البته برای اعمال این قیمت جدید مثل گذشته سازمان حمایت ۵ شرط گذاشته که در واقع این افزایش قیمت به قطعه سازان هم منتقل شود ، زیرا ما مواجه هستیم با گزارشاتی که برخی قطعه سازان قادر به ادامه تولید نیستند. نیازمند این هستند که افزایش قیمت داشته باشند .

وی ادامه داد: به علاوه اینکه تنظیم بازار بر عهده خودروسازان بزرگ باشد ، حاشیه بازار را کنترل کنند ، همچنین خدمات پس از فروش و کیفیت هم برعهده آنها باشند . در دوره زمانی که سازمان حمایت توافق می کند ، افزایش قیمت بیشتری نداشته باشند .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: این گونه که سازمان حمایت گزارش داده متوسط افزایش قیمت ۱۰ درصد است با سقف ۱۸ یا ۲۰ درصد برای هر کدام از خودروسازان می باشد ، البته ما یک دستگاه بالاسری و کمیته بالاسری به نام ستاد تنظیم بازار داریم که معاون اول رئیس جمهوری آن را مدیریت می‌کند.

وی افزود: مصوبه افزایش قیمت توسط سازمان حمایت بوده و به طور معمول قیمت گذاری با سازمان حمایت انجام می شود ، می‌تواند جاری باشد ، اما اگر ستاد تنظیم بازار بررسی مجدد را در نظر داشته باشد ، کاملا این فضا برای ورود ستاد تنظیم بازار به این مسئله و بررسی آن وجود دارد .


اخبار خودروی ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.