پورشه ۹۱۱ توربو را رو کرد

۱۱اردیبهشت،

پورشه ۹۱۱ توربو را رو کرد

Bookmark and Share

چهل سال بعد از عرضه اولین مدل توربو ۹۱۱، پورشه عکس‌های رسمی این خودرو را منتشر کرد. ۹۱۱ توربو قرار است حدود چهار ماه دیگر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رسما رونمایی شود. 

پورشه دو مدل توربو به بازار عرضه خواهد کرد. هر دو مدل از موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر قدرت می‌گیرد و دو دیفرانسیل است. قدرت موتور توربو ۵۲۰ اسب بخار و مدل توربو اس ۵۶۰ اسب بخار است. 

قدرت موتور از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. خودرو به سیستم خاموش شدن اتوماتیک هنگام توقف مجهز است و به همین سبب مصرف سوختش نسبت به مدل توربوی فعلی کمتر است. پورشه می‌گوید ۹۱۱ توربو در ترکیب جاده و شهر به طور متوسط ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. 

پورشه ۹۱۱ توربو را رو کرد

۹۱۱ توربو با این موتور ظرف ۳.۲ ثانیه سرعتش از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شتاب مدل توربو اس ۲.۹ ثانیه است و حداکثر سرعت هر دو مدل ۳۱۸ کلیومتر در ساعت اعلام شده است. 

طول ۹۱۱ توربو ۴۰ میلی‌متر بیشتر از ۹۱۱ کارار شده و به ۴۴۹۰ رسیده است. عرضش هم ۲۸ میلی‌متر بیشتر است. پورشه همچنین فاصله دو محور خودرو را ده سانتی‌متر از ۹۱۱ معمولی بیشتر کرده و به ۲۴۵۰ میلی‌متر رسانده است. هر دو مدل توربو چرخ‌های ۲۰ اینچی دارند. 

مانند ۹۱۱ جی‌تی‌۳، هر چهار چرخ مدل‌های توربو با چرخاندن فرمان حرکت می‌کند. به این ترتیب سرعت ماشین در پیچ‌ها بیشتر است. پورشه می‌گوید با کمک همین سیستم و بال‌های متحرک عقب ۹۱۱ توربو توانسته پیست نوربرگرینگ را در هفت دقیقه و ۳۰ ثانیه دور بزند. 

۹۱۱ توربو و توربو اس همزمان با نمایشگاه فرانکفورت به بازار عرضه می‌شود. قیمت پایه مدل توربو ۱۶۲ هزار و ۵ یورو و مدل توربو اس ۱۹۵ هزار و ۲۵۶ یورو اعلام شده است. 

برچسب ها : نمایشگاه فرانفکفورت ۲۰۲۴ | پورشه ۹۱۱ توربو | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۵/۰۳
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.