پورمحمدی: در ملاقات با صدام مجوز گرفتم اما سعید الصحاف را فرستاد تا حرفش را پس بگیرد

۱۰اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام پورمحمدی، عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان شب قبل در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) گفت: چالش‌های ذهنی و فکری دولت آقای احمدی نژاد، درگیری‌های مدیریتی نیز به نداشتن تئوری و انگیزه اضافه شد و سبب پدید آمدن شرایط کنونی شد. دشمن هم چالش‌های سیاسی اجتماعی و مقولات اقتصادی را هدف قرار گرفت و بحث تحریم را مطرح کرد. اشتباه دیگر دولت بی‌توجهی به تحریم‌ها بود و از کنار تحریم‌ها با کم توجهی گذشت. آنان هم تحریم‌ها را دانه دانه تعقیب کرده و توانستند با مدیریت همه مسیر‌ها جلوی ما بایستند. شرایط کنونی ما ناگوار است و کارنامه دولت به خصوص از نظر اقتصادی مواجه با یکسری ناکامی است. عملاً شعارهای ارزشی آقای احمدی نژاد نیز تحت تأثیر ناکارآمدی سیاست‌های اقتصادی قرار گرفت و روند رشد را طی نکرد.
اگر بنا باشد کسی اطلاعات درست داشته باشد و حرف بزند، من هستم
عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان در پاسخ به این سؤال که شما چرا بگم بگم راه انداخته‌اید، گفت: اصلاً این طور نیست. اگر بنا باشد کسی اطلاعات درست داشته باشد و حرف بزند، من هستم. بنده هیچ گاه از این ظرفیت استفاده نکرده و نخواهم کرد. در هفته‌های اخیر یکی از رسانه‌ها از من پرسید که فساد ۴۵۰ میلیونی صحت دارد یا خیر که بنده توضیح داده و خبرش انتشار یافت. یکی از مسئولین گفت این خبر دروغ و تهمت است و در واکنش این موضوع بنده اعلام کردم اگر آقایان راضی باشند ما اسناد این فساد را جهت اطلاع عموم منتشر می‌کنیم.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مذاکره‌اش با صدام رئیس جمهور وقت عراق گفت: در سال ۷۴ به درخواست آقای هاشمی به عراق رفته و با صدام یک ملاقات طولانی داشتم. آقای هاشمی از من خواسته بود موافقت اجرای یکی از بندهای قطعنامه را از صدام بگیرم. بعد از این ملاقات و با یک ترفند خاص این مجوز را از صدام گرفتم. این موضوع برای من و کشور یک موفقیت بزرگ بود. چرا که قبلاً چندین بار آقای ولایتی رفته بودند و نتوانسته بودند پاسخ بگیرند. برای همین سریع این موضوع را با اصرار توسط همتای عراقی‌ام ثبت کردم. اما قبل از آنکه از عراق خارج شوم در همان روز و هنگامی که به محل اقامتم برگشته بودم اطلاع دادند که وزیر خارجه اصرار دارند شما را ملاقات کنند. محمد سعید صحاف در این ملاقات سه ساعته سعی کرد حرف صدام را پس بگیرد. فهمیدم صدام بند را به آب داده و از وزیر خارجه‌اش خواسته بیاید حرفش را پس بگیرد. دیپلماسی یعنی این، یعنی شکار لحظه‌ها. ولی زمانی می‌توان این طور رفتار کرد که عقبه یعنی سیاست داخلی درست باشد.

پورمحمدی در پاسخ به این سؤال که اگر آقای مشایی به صحنه انتخابات بیایید اصول‌گرایان چه کار خواهند کدر، گفت: اگر آقای مشایی بیاید من ظرفیت بالایی برای رای ایشان قائل نبوده و به رغم نگرانی بعضی دوستان نگران نیستم.
/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.