پوسترهای شهر آسمان داوری شد

به گزارش روابط عمومی جشنواره پوستر های شهر آسمان، فراخوان این جشنواره  با هدف تکریم و پاسداشت ارزش‌های معنوی ماه مبارک رمضان و بسط و توسعه مضامین مرتبط با این ماه از طریق اکران در فضای شهری ۲۷ خرداد ماه سال جاری منتشر شد.

 

پس از پایان مهلت ارسال آثار در ۱۷ تیرماه، ۲۶۷ هنرمند تعداد ۷۸۰ پوستر را به دبیر خانه این جشنواره ارسال کردند به طوریکه در میان آثار ارسال شده، ۵۳ درصد از تهران و ۴۷ درصد از سایر شهرهاست و  از میان این تعداد شرکت‌کننده ۳۷ درصد آثار متعلق به هنرمند زن و ۶۳ درصد متعلق به آقایان بود.

 

اعضای هیئت داوران این جشنواره متشکل از پریسا تشکری، فرزاد ادیبی، بیژن صیفوری، کیانوش غریب‌پور و مجید کاشانی همراه با اردشیر میرمنگره (دبیر اجرایی بخش مسابقه) در تاریخ‌های ۲۰ و۲۱ تیر ماه آثار رسیده مورد برسی قرار دادند و در نهایت ۴۰ اثر از ۳۳  طراح برای راهیابی به نمایشگاه انتخاب شدند.

 

هیئت داوران این جشنواره بر اساس معیارهایی چون توان انتقال موضوع و مضامین مرتبط با ماه مبارک رمضان، دارا بودن ویژگی‌های اکران شهری، خلاقیت و نگاه نو در طراحی و رعایت اصول طراحی گرافیک این آثار را انتخاب و داوری کردند.

 

 طبق فراخوان اعلام شده پنج نفر برگزیده این جشنواره برای دریافت جایزه و یک نفر به عنوان استعداد جوان برتر برگزیده خواهد شد.
 

همچنین هیئت داوران سه نفر از شرکت‌کنندگان را برای دریافت لوح تشویق هیئت داوران معرفی خواهد کرد.
 

آثار منتخب هیئت داوران این جشنواره علاوه بر نمایش در سطح شهر تهران، از هفته اول ماه مبارک رمضان به مدت ۲۰ روز توسط سازمان زیباسازی در خانه هنرمندان ایران نیز به نمایش در خواهد آمد.
 

۵۸۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.