پوشش بیمه‌ ای برای ۱۴۷ قلم دارو

جام جم آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد پوشش جدید بیمه ای برای ۱۴۷ قلم داروی بیماران خاص و سرطانی خبر داد و گفت: ۵۶ قلم از این داروها، گیاهی است.

عبدالرضا شیخ الاسلامی از ایجاد پوشش جدید بیمه ای برای ۱۴۷ قلم داروی بیماران صعب العلاج و داروهای گیاهی خبر داد.

وی اظهارداشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که اگر کسی در خانواده ای بیمار شد، نباید غیر از رنج مریض داری رنج دیگری داشته باشند؛ این پیگیری ها برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این داروها انجام شد.

شیخ الاسلامی با اعلام اینکه ۵۶ قلم از این داروها را داروهای گیاهی تشکیل می دهند، افزود: این اقدام در راستای حمایت از طب سنتی ایرانی انجام شده و از این طریق ۵۶ قلم داروی گیاهی نیز برای اولین بار تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سایر داروها که ۹۱ قلم باقیمانده را تشکیل می دهند نیز در گروه داروهایی قرار دارند که برای بیماران صعب العلاج، خاص و سرطانی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تاکنون بیماران برای تامین این نوع داروها، هزینه های زیادی را پرداخت می کردند که در صورت عدم تمکن مالی سلامتی آنها نیز به صورت جدی تهدید می شد.

به گفته شیخ الاسلامی، با این اقدام دولت، بیمه ها بخش اعظم اینگونه هزینه ها را تامین و بر عهده خواهند گرفت. فرانشیز تعیین شده برای مردم در این ۱۴۷ قلم دارو نیز ۱۰ درصد تعیین شده است. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.