پوشش بیمه شخص ثالث را کامل کنید

وی گفت: در یک حادثه رانندگی ممکن است یک یا چند نفر فوت کنند یا دچار نقص عضو شوند و بیمه در صورتی متعهد به پرداخت خسارت دیه به انهاست که وسیله نقلیه از پوشش کامل بیمه ای برخوردار باشد.

واحد مرکزی خبر: مدیر عامل شرکت بیمه ایران با بیان اینکه در ماه رجب ( از ماههای حرام ) قرار داریم و نرخ دیه در این ماه ها از ۹۴ میلیون تومان ماه های عادی به ۱۲۶ میلیون تومان افزایش می یابد ، از مالکان خودرو و موتورسیکلت خواست حتما با تهیه بیمه نامه شخص ثالث ، ضمن کسب اطمینان از پوشش کامل بیمه ای با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

سهامیان مقدم افزود : نرخ دیه در سال جاری در مقایسه با پارسال ۴۰ درصد افزایش یافته اما شرکت های بیمه ای نرخ بیمه شخص ثالث را ۲۵ درصد افزایش داده اند.

سهامیان مقدم با بیان اینکه در سال گذشته بخشی از هزینه بیمه شخص ثالث را شرکت های بیمه ای به خاطر تحولات نرخ در اواسط سال،  تعهد کرده بودند ، اظهار داشت: امسال شرکت های بیمه فقط متناسب با سقفی که بیمه گذاراها پوشش بیمه تهیه کرده اند پوشش داده می شود و اگر بیمه نامه را با سقف ۱۲۶ میلیون تومان تهیه نکرده باشند ، باید در صورت ضرورت پرداخت دیه ؛ بقیه این مبلغ را خودشان پرداخت کنند.

وی افزود: ماه رجب نخستین ماه حرام امسال است و چنانچه در ماه های حرام تصادفی منجر به نقص عضو یا فوت روی دهد، دیه بر مبنای  ۱۲۶ میلیون تومان تعیین خواهد شد.

سهامیان مقدم گفت: رانندگانی که پوشش کامل بیمه ای نداشته باشند و دچار تصادف منجر به فوت یا نقص عضو شوند باید مازاد مبلغ دیه ماههای عادی و حرام را خودشان پرداخت کنند.

وی گفت: در یک حادثه رانندگی ممکن است یک یا چند نفر فوت کنند یا دچار نقص عضو شوند و بیمه در صورتی متعهد به پرداخت خسارت دیه به انهاست که وسیله نقلیه از پوشش کامل بیمه ای برخوردار باشد.

قوه قضائیه به عنوان مرجع تعیین نرخ دیه، نرخ دیه در ماههای عادی امسال را ۹۴ و نیم میلیون تومان و در ماههای حرام شامل رجب،  ذی القعده ، ذی الحجه و محرم ؛ ۱۲۶ میلیون تومان تعیین کرده است.

ملاک دریافت پوشش کامل بیمه ای هم  داشتن پوشش بیمه تا سقف ۱۲۶ میلیون تومان در ماه های حرام است و دارندگان پوشش بیمه کمتر از این میزان باید با مراجعه به دفاتر بیمه خود و پرداخت مبلغی ، الحاقیه یا ‌پوشش کامل دریافت کنند.

سهامیان مقدم گفت : افرادی که پیش از آبان که نرخ دیه ۶۷ و نیم میلیون تومان بود ، بیمه نامه خریداری کرده اند ، فکر نکنند تا یک سال بعد از ان تاریخ می توانند پوشش کامل بیمه ای دریافت کنند و چنانچه حادثه منجر به جرح یا فوت برای انان پیش بیاید مازاد ۶۷ و نیم میلیون تومان را باید خودشان پرداخت کنند.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران همچنین از آغاز ارائه تخفیف ویژه به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی علیه السلام با عنوان طرح “سپاس” خبر داد و گفت: همه هموطنان در سراسر کشور می توانند از روز تولد امام اول شیعیان (۱۳ رجب) تا روز اول ماه مبارک رمضان از تخفیف ۱۰ درصدی در ۴ رشته بیمه ای استفاده کنند.

وی افزود: این تخفیف شامل ۴ رشته خدمت بیمه شخص ثالث، بدنه، آتش سوزی و بیمه مسئولیت است.

سهامیان مقدم گفت: این تسهیلات و تخفیف های ویژه به خاطر حضور گسترده مردم در انتخابات ۱۲ اسفند و مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام راحل و با عنوان سپاس از مردم داده می شود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.