پوشش دهی بیمه ها برای “داروهای ناباروری” یکسان نیست

فروردین ۱۴۰۳

تمام سازمان های بیمه گر پوشش بیمه ‌ای داروهای ناباروری را پذیرفته اند ، اما میزان پرداخت خدماتی که به بیماران ارائه می گردد بر حسب تعداد بیمه شدگان، توان مالی سازمان بیمه گر و نحو ه شناسایی بیماران است.

دکتر شهیاد زمانی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق افزود: سالیان متمادی است که درمان های ناباروری جزء خدمات لوکس محسوب می گردد و توجه مسئولان امر به این بیماران و پوشش بیمه ای داروهای ناباروری گام بزرگی در حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه گر تمام قضیه را پذیرفته اند و کار نیز آغاز شده ادامه داد: مذاکرات اصلی انجام و حتی به بعضی از مراکز دارویی پوشش بیمه های اقلام “ناباروری” اعلام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تعهد سازمان‌های بیمه گر برخورد با بیماران متفاوت خواهد بود به طور مثال بیمه نیروهای مسلح به خاطر طرح حکمت و سایر مساعدت ها پوشش بالاتری برای بیمه شدگان خود دارد.

وی با اشاره به اینکه رفتار سازمان های بیمه گر به بیماران یکسان نیست اذعان داشت: پایه این موضوع پذیرفته شده اما بر حسب نوع درمان، نوع “دارو” و مقدار نیاز به آن میزان پرداخت متفاوت است.

به گفته دکتر زمانی وزارت بهداشت گام مهم و مطلوبی را در جهت کمک به اشخاص نابارور برداشته و نوع سرویس و میزان تقبل هزینه ها بر عهده سازمان های بیمه گر است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.