پولادگر: نباید از شکست کرمی تعجب کنیم!

 سیدمحمد پولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران به لندن، اظهار کرد: نتیجه‌ای که مردم از تکواندو انتظار داشتند و دل ما هم آن را می‌خواست به دست نیامد، به همین خاطر شرمنده هستیم و عذرخواهی می‌کنم. انتظار ما بیشتر از این بود اما المپیک است و فراز و نشیب‌های آن. در وزن ۸۰- کیلوگرم حوادث عجیبی رخ داد. باخت یوسف کرمی مقابل حریف نه چندان مطرح خود و همچنین باخت استیون لوپز به نماینده آذربایجان از شگفتی‌های المپیک بود. المپیک هم جای شگفتی ‌ها است، بنابراین نباید زیاد از این موضوع تعجب کنیم.

رییس فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه از تکواندو ایران انتظار بیشتری در المپیک داشت، گفت: از لحاظ آماده‌سازی و تامین امکانات برای حضور در المپیک همه کارهای لازم را انجام دادیم و از این جهت اصلا ناراحت نیستم و وجدانم آسوده است که تمام تلاشم را کردم اما ناراحتم که نتیجه‌ای که مردم انتظار داشتند به دست نیامد.

پولاد‌گر ادامه داد: اگر نقدی نسبت به عملکرد تکواندو صورت می‌گیرد امیدوارم منصفانه باشد اما متاسفانه شاهد هستیم که نسبت به مدال نقره با ارزش معتمد هم غیرمنصفانه نقد وارد می‌کنند. این ورزشکار خوب ایران مسابقه‌های بسیار خوب و سختی را انجام داد. مبارزه با نماینده افغانستان که برنز المپیک را داشت و حتی آن تکواندوکار برزیلی که سومین حضورش در المپیک را تجربه می‌کرد خیلی سخت بود. همین برزیلی در مسابقات کسب سهمیه آتن هادی ساعی را برده بود. همه این ورزشکاران تجربه المپیکی‌شان بیشتر از معتمد بود.

رییس فدراسیون تکواندو در مورد حاشیه‌های ماه‌های اخیر این رشته ورزشی و برکناری رضا مهماندوست نیز گفت:‌ بی‌شک این مسائل در نتایج ما بی‌تاثیر نبوده‌ است، اما من باز هم از تصمیم‌های که گرفتم حمایت می کنم، امیدوارم که در آینده نتایج بهتری بگیریم.

پولادگر در پاسخ به این سوال آیا کادر فنی قبلی در راس تیم بودند، نتایج بهتر نمی‌شد؟ گفت:‌باقری معتمد در مسابقه‌های کسب سهمیه در آذربایجان و همچنین قهرمانی جهان در کره‌ جنوبی تحت هدایت همان کادر قبلی تیم ملی به «سروت» از ترکیه باخت. ما هم انتظارمان بیشتر از این نتایج بود. از کرمی انتظار طلا داشتیم اما نشد.

رییس فدراسیون با اشاره به اینکه نتایج تکواندو، نتیجه ضعیفی نیست، گفت: ما از دو نماینده مردان خود در المپیک یک مدال نقره گرفتیم که اگر دید منصفانه‌ای باشد نتیجه ضعیفی نیست. کادر فنی و فدراسیون تمام تلاش خود را برای بهترین نتیجه انجام دادند. آنچه مسلم است ما نسبت به شانس‌هایی که داشتیم نتیجه ضعیفی نگرفتیم. کشتی فرنگی از شش سهمیه که داشت سه مدال گرفت.

پولادگر با تاکید بر اینکه از عملکرد کادر فنی تیم ملی رضایت دارد، گفت: پس از بازگشت به ایران گروهی را تشکیل خواهیم داد تا نقاط ضعف و قوت حضور تیم ملی در المپیک را بررسی و کارشناسی کند. ما همه موارد را ارزیابی و آسیب‌شناسی و آن‌ها را رفع خواهیم کرد.

وی در مورد شکست یوسف کرمی گفت: نمی‌دانم چه شد، او با تمام وجود در زمین حاضر نشد و نتوانست امتیازاتی که عقب افتاد را جبران کند اما این هم منصفانه نیست که قهرمان خود را اینگونه مورد حمله قرار دهیم.

رییس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا در کادر فنی تیم ملی تغییراتی ایجاد خواهد شد؟ گفت: کار کارشناسی خواهیم کرد. آسیب‌شناسی و بررسی می‌کنیم و بعد از آن تصمیمات لازم را می‌گیریم.

وی ادامه داد: این غیرمنصفانه است که کار ملی‌پوشان وتلاش شبانه‌روزی آن‌ها را زیر سوال ببریم، آن هم به دلیل این که نتیجه‌ای که توقع داشتیم به دست نیامد. توقع کسب دو مدال از ورزشکاران‌مان انتظار بالایی بود.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.