پیاده سازی سیستم کیفی خود کنترلی در ایران خودرو

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با هدف افزایش کیفیت موتورهای تولیدی صورت گرفت

پیاده سازی سیستم کیفی خود کنترلی و طرح نظارت با الگوبرداری از شرکت های معتبر سبب بهبود کیفی قابل توجهی در تولید موتور شده است.

محمد سقراطی، مدیر کیفیت موتورسازی با بیان این که روش‌های فعلی کنترل کیفیت نسبت به قبل دگرگون شده، گفت: این روش ها  بر پایه نظارت و مسوولیت پذیری کلیه نفرات و واحدهای مرتبط در فرآیند تولید پایه ریزی و اجرا شده است .

سقراطی، تست گرم را از ایستگاه های بسیار مهم کیفی در انتهای فرآیند تولید موتور دانست که فرآِیند این آزمون و تجاری سازی برای تک‌تک موتورها در مدت زمان ثابت و با فرایند مشخص در این قسمت انجام می شود .

وی افزود: در سالهای اخیر، پروژه های کیفی متعددی در موتورسازی اجرا شده که چشم انداز بلندمدت آن، تولید و تحویل موتور بدون عیب به مشتری نهایی است.

مدیر کیفیت موتورسازی افزود: پس از اجرای این پروژه ها، شاخص موتور برگشتی به میزان قابل توجهی بهبود یافته و این روند تا هدف تعریف شده از طرف معاونت کیفیت گروه صنعتی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به دست یابی به اهداف کیفی کوتاه مدت اعلام  کرد: با روند فعلی به اهداف میان مدت نیز در مدت کوتاهی دست خواهیم یافت.

سقراطی از تعامل موثر و مفید با مجموعه های مرتبط با تامین و ساخت قطعات خبر داد و  افزود: برای کمک به خود کفایی و رسیدن به سطح کیفی مطلوب در مواد اولیه نیاز به همکاری و انتقال دانش و تجربیات به شرکتهای کوچک تر زنجیره تامین است.

وی افزود: سازماندهی کارگروه های کیفی در معاونت تولید نیروی محرکه نیز یکی دیگر از ابتکارات است که جهت پیگیری نظام مند مشکلات  آغاز شده و هم اکنون هفت کارگروه با موضوعات تعریف شده درحال فعالیت است.

سقراطی با اشاره به بازار رقابتی خودرو و افزایش انتظارات به‌حق مصرف کنندگان، مقوله کیفیت را چالش آینده ایران خودرو دانست و افزود: کیفیت موتورسازی نیز در این راه اقدام به اجرای مدل جایزه ملی کیفیت کرده و برای اجرای سیستم یکپارچه کیفیت نیز در حال پیگیری و اقدام است.

وی افزود: باتوجه به دغدغه های کیفی معاونت تولید نیروی محرکه در رسیدگی فوری به شکایات موتوری مشتریان و تلاش در جهت رفع ریشه ای آنها، ‌اقدامات همه جانبه ای از چند ماه قبل با همکاری مدیریت ارتباط با مشتریان آغاز شده که نتایج اولیه آن کاهش روند شکایات موتوری مشتری بوده است .

وی مشارکت فعال موتورسازی در اجرای شیوه‌های کیفی نظیر استاندارد ابزار حل مسئله «پوکایوکه» را در آینده مورد تاکید قرار داد.

مدیر کیفیت موتورسازی تاکید کرد: آدیت های دوره ای سازمان گسترش و همچنین آدیت PSA که به صورت منظم در حال اجرا  است از مجاری دیگر ارزش یابی موتور  است که نقش قابل توجهی در حفظ سطح کیفی محصولات به شمار می روند .

سقراطی، بهره گیری مداوم و سیستماتیک از نتایج نظر سنجی های مشتریان که توسط سازمان بازرسی انجام می گردد را از اقدامات دیگر در دست انجام برشمرد و اضافه کرد: نتایج نظرسنجی ها در کمیته های فنی ایران خودرو بررسی  شده و موارد موتوری آنها توسط کیفیت موتورسازی پیگیری و مد نظر قرار می گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، با برنامه ریزی انجام شده در آینده نزدیک شاهد تولید متناسب با انتظار مشتریان در حوزه موتور باشیم.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.