پیشرفت و عزت عراق پیشرفت و عزت ملت ایران محسوب می‌شود/ تاکید بر تقویت روابط برادرانه میان دو کشور

فروردین ۱۴۰۳

احمدی‌نژاد پیش از عزیمت به عراق در جمع خبرنگاران:

رئیس‌جمهور کشور گفت: در ملاقات با مسئولان عراق بر تقویت روابط برادرانه تاکید خواهد شد لذا امیدواریم شاهد گشوده شدن روزنه‌های جدیدی در توسعه روابط این دو کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران “محمود احمدی‌نژاد” پیش از عزیمت به کشور عراق با حضور در فرودگاه مهرآباد در مورد روابط ایران و عراق اظهار داشت: روابط ایران و عراق همواره روابط استثنایی است.

وی افزود: کشورهای ایران و عراق دارای فرهنگ‌های غنی در عرصه‌های ممتاز می باشند و این دو کشور نیز دارای سوابق، دیدگاه و باورهای به طور کامل در هم تنیده می باشند.

رئیس‌جمهور با تاکید براینکه امروز کشورهای ایران و عراق دشمنان مشترک دارند، تصریح کرد: در سال بیش از چند میلیون عراقی به کشور سفر می کنند.

احمدی‌نژاد با بیان این که یکی از زیباترین بارگاه‌های در کشور عراق است، افزود: پس از سقوط رژیم دیکتاتوری سابق عراق سطح روابط دو جانبه این دو کشور به طور چشم گیری افزایش پیدا کرد.

رئیس دولت تاکید کرد: پیشرفت، عزت و شرف عراق پیشرفت و عزت ملت ایران محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: این دو کشور از نظر سرمایه گذاری در بخش‌های گوناگون تجاری، فرهنگی و سیاسی فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند.

احمدی‌نژاد با تاکید براینکه این دو کشور همکاری خوبی در زمینه انرژی با یکدیگر دارند، گفت: ظرفیت‌های اقتصادی سیاسی و فرهنگی دو کشور بسیار بالاتر از ظرفیت‌هایی است که اکنون به کار گرفته شده است.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به ملاقات‌های دو جانبه خود با مقامات کشور عراق گفت: در ملاقات با مسئولان عراق بر تقویت روابط برادرانه تاکید خواهد شد لذا امیدواریم شاهد گشوده شدن روزنه‌های جدیدی در توسعه روابط این دو کشور باشیم.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: پس از ملاقات با مقامات عراقی نیز به زیارت خواهیم رفت و برای عزت و سعادت ملت و استقرار عدالت و توحید دعا خواهیم کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.