پیوند کانون‌های تصمیم‌گیری قرآن و عترت با حوزه

پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت – ۱۲:۰۴:۲۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- امروز پیوند خوبی کانون‌های تصمیم‌گیری قرآن و عترت در سراسر کشور و حوزه علمیه ایجاد شده که ثمرات ارزشمندی را در عرصه قرآن وحدیث به ارمغان آورده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، مدیر اداره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه،در مراسم افتتاحیه دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در قم که در سالن جلسات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز، فرصتی که برای گسترش فعالیت‌های قرآنی و حدیثی درجامعه ما وجود دارد، شاید در زمان دیگر دیده نمی‌شد.
حجت الاسلام مصطفی حسینی با بیان این که در سال‌های اخیر، کارهای گسترده‌ای در مراکز و پژوهشکده‌‌های قرآنی و حدیثی انجام شده است، ادامه داد: اگر چه حوزه از بدو تأسیس در عرصه فقه و فقاهت و حدیث و… مبتنی بر قرآن انجام داده است،‌ ولی در عرصه آموزش و ترویج قرآن، در چند سال گذشته، کارهای ارزشمندی انجام داده است.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، راه‌اندازی اداره قرآن و عترت حوزه را گامی مهم در این عرصه معرفی نمود و ادامه داد: امروز پیوند خوبی میان حوزه و کانون‌های تصمیم‌گیری قرآن و عترت در سراسر کشور ایجاد شده که ثمرات ارزشمندی را در عرصه قرآن وحدیث به ارمغان آورده است.
وی درباره طرح‌های اجرا شد از سوی اداره قرآن و عترت حوزه علمیه گفت: از جمله مهم‌ترین اقدامات این اداره، اجرای طرح انس با ثقلین است که طلاب به صورت نظام‌مند در مدتی مشخص، قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را مطالعه می‌کنند و از مفاهیم گسترده آنها بهره‌مند می‌شوند.
حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: طرح جامع قرآن و حدیث نیز طرح دیگری است که از سوی این اداره اجرا می‌شود که کارگاه‌های مهارتی ده‌روزه را برای طلاب برگزار می‌کند و تأثیرات مثبتی نیز به همراه داشته است.

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۳۱۲۰۴۲۵۵۶۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.