پیگیری دریافت غرامت حمله به سفارت ایران در هرات

۳۰م آذر ،

قشقاوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: بر اساس عرف دیپلماتیک و کنوانسیون ۱۹۶۳ و ۱۹۶۱ کشورهای میزبان موظف به حفاظت از اماکن دیپلماتیک سایر کشورها می باشند و با توجه به این مسئله دریافت غرامت، حمله به سفارت ایران در هرات در حال پیگیری است.

حسن قشقاوی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، از پیگیری دریافت غرامت حمله به سفارت ایران در هرات خبر داد و اظهار داشت: براساس عرف دیپلماتیک و کنوانسیون ۱۹۶۳ و ۱۹۶۱ کشورهای میزبان موظف به حفاظت از اماکن دیپلماتیک سایر کشورها می باشند و با توجه به مسئله  باید سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در هرات حفاظت می‌شد.

معاون امور کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه افزود: طبیعتا کسی این ادعای اینکه دولت افغانستان در این حمله دست داشته است را ندارد، اما دولت‌ها مسئول حفاظت امینت سفارتخانه های سایر کشورها می باشند و با توجه به این مهم، خسارت وارد شده به سفارتخانه ایران در هرات، در حال پیگیری است.

وی همچنین دربارهٔ فعالیت سفارتخانه کشورمان در افغانستان گفت: از همان ابتدا اعلام کردیم که مجموعه سرکنسولی‌گری تعطیل نشده اما بخش صدور ویزا به  سبب بعضید خسارت‌ها موقتا تعطیل شد و با انجام تعمیراتی در این بخش مجددا فعالیت خود را از سرگرفته است.

قشقاوی به آمار زندانیان خارج از کشور و تلاش دستگاه دیپلماسی  در جهت آزادی آنان اشاره کرد و افزود:‌ آمار زندانیان ایرانی خارج از کشوردر اقصی نقاط جهان، حدود ۳هزار نفر بوده که این آمار تقریبا هر ساله ثابت است.

وی تصریح کرد: با فعالیت و پیگیری‌های جدی دستگاه دیپلماسی کشورمان هر سال یک سوم این زندانی‌ها آزاد می‌شوند.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه دیپلماسی در این زمینه خاطر نشان کرد: آزادی ربوده شدگان در لیبی، سوریه، ترکمنستان و ازبکستان که اخیرا صورت گرفته است، دلیلی بر فعالیت مستمر وزارت امور خارجه در این زمینه است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.