پیشبینی سقوط بازار جهانی تلفن‌های همراه تا ۲۰۱۷

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

روند نزولی عرضه جهانی تلفن‌های همراه تا سال ۲۰۱۷ میلادی ادامه پیدا می‌کند و در آن سال شاهد خواهیم بود که در مجموع ۱۳۳٫۹ میلیون دستگاه تلفن‌همراه به بازار جهانی عرضه شود.
 
بازار خاکستری تلفن‌های همراه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی برای دومین سال متوالی با اختلالاتی مواجه شد و موسسه تحقیقاتی HIS در همین راستا اعلام کرد در این فصل عرضه جهانی تلفن‌های همراه برای هر دو بخش تولیدکنندگان و عرضه کنندگان این محصول با کاهش ۱۲ درصدی مواجه شد.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، عرضه تلفن‌های همراه در گستره جهانی در سال ۲۰۱۱ میلادی رکورد تاریخی از خود برجا گذاشت و در آن زمان در مجموع ۲۵۰٫۴ میلیون دستگاه تلفن‌همراه به دست کاربران جهانی رسید، اما از ابتدای سال قبل این بازار رو به افول رفت و فرآیند یاد شده تا آنجا دنبال شد که در سال قبل مجموعا ۲۲۱٫۵ میلیون دستگاه تلفن‌همراه عرضه شد.
 
کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که روند نزولی در بازار جهانی تلفن‌های همراه امسال هم دنبال می‌شود و در مجموع تا پایان سال جاری میلادی تعداد گوشی‌های عرضه شده به ۱۹۴٫۶ میلیون دستگاه می‌رسد و در سال ۲۰۲۲ با ادامه یافتن روند یاد شده ۱۷۳٫۸ میلیون دستگاه تلفن همراه عرضه می‌شود.
 
بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان، این روند نزولی تا سال ۲۰۱۷ ادامه پیدا می‌کند و در آن سال شاهد خواهیم بود که در مجموع ۱۳۳٫۹ میلیون دستگاه تلفن‌همراه به بازار جهانی عرضه شود.
 
این جریان به سبب کاهش محبوبیت گوشی‌های معمولی و غیرهوشمند ایجاد شده است. در حالی که پیش‌بینی شده است فروش گوشی‌های فوق ارزان معمولی(ULCH) و گوشی‌های هوشمند طی سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش یابد، گسترش این دو بخش به قدری نخواهد بود که وضعیت بازار کلی تلفن‌همراه در گستره جهانی را بهبود بخشد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.