پیشنهاد معافیت مالیات حقوق بگیران تا ۷۰۰ هزار تومان

۲۷م آذر ،

معاون سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد : افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران از ۵۶۰ به ۷۰۰ هزار تومان در سال آینده پیشنهاد شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر حسین وکیلی امروز در نشستی خبری گفت: با تصویب این پیشنهاد از سال آینده مالیات حقوق بسیاری از گروه های حقوق بگیر در بخش های خصوصی و دولتی کاهش می یابد و نرخ ها نیز یکسان می گردد.
وکیلی  از فراهم شدن دریافت اظهارنامه های الکترونیکی و امضای دیجیتال خبر داد و گفت : سامانه پایانه های فروش در ادارات مالیاتی برای دریافت مالیاتها در کنار دستگاههای خودپرداز و شبکه اینترنت فعال شده است.
وی افزود : در اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ؛ مکانیزه شدن خدمات مودیان در اولویت قرار دارد و طرح جامع مالیاتی که در حال آماده شدن است ، از زمستان به اجرای آزمایشی گذاشته می گردد.
وکیلی ؛ شفافیت قانونی و مالیاتی را از محورهای دیگر اصلاح قانون مالیات های مستقیم بیان کرد و گفت : باید از بی‌عدالتی در پرداخت مالیات و دریافت از حقوق بگیران جلوگیری شود و به اطلاعات کامل نیاز داریم تا بر اساس منطق عادلانه ، مالیات دریافت شود.
وکیلی تصریح کرد : اصلاح قانون مالیات ها به دنبال گسترش عدالت مالیاتی است و گسترش پایه های مالیاتی تازه مالیات بر ثروت و مالیات بر درآمد هم پیگیری می گردد.
وی افزود: مسائل ارزی و دریافت مالیات از صادرات هم مورد توجه است و حداکثر امکان تسهیل برای جریان های اقتصادی فراهم می گردد و با همکاری بخش خصوصی نیز دریافت مالیات را بر اساس نرخ های واقعی ، نهایی می کنیم.
معاون سازمان امور مالیاتی کشور افزود : صادراتی که در مقابل آن ریال گرفته می گردد نیز دارای ابهام است و باید مشخص می شد اگر در نتیجه صادرات ریال ایران از سایر کشورها به داخل می آید، چگونه باید مالیات دریافت شود.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.