پیشگیری از انتشار یافتن بیماری ها با اجرای قوانین بین المللی iبهداشت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

هدف قوانین بین المللی iبهداشت (IHR)، جلوگیری از انتشار یافتن بیماری ها در سطح بین المللی است.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وب دا؛ دکتر شهرام رفیع، با بیان اهمیت گزارش تفسیری دهی بیماری از سوی مراکز iبهداشتی درمانی و بیمارستانها اظهار نمود: بروز فاجعه های انسانی درپی عدم اعلام iبه موقع بیماری ها و اخطار نسبت iبه طغیان بیماری در یک منطقه رخ می دهد.

وی ادامه داد: هر چه تشخیص طغیان یک بیماری سریعتر باشد، می توان اقدامات کنترلی را iبه موقع آغاز نمود.

معاون iبهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: اقتصاد مقاومتی برای ادارات و سازمانهای مختلف معنای متفاوتی دارد در زمینه iبهداشت و درمان کاهش iبها های درمانی و پیشگیری از بیماری ها و مرگ و میر اشخاص بوسیله جلوگیری از طغیان بیماری iبه معنای اقتصاد مقاومتی است.

 رفیع با بیان قوانین بین المللی iبهداشت(IHR )گفت: هدف این قوانین جلوگیری از انتشار یافتن بیماری ها در سطح بین المللی است که جلوگیری از صدور و ورود بیماری های خطرناک، از مهمترین اقدامات در این زمینه است.

 وی همچنین تصریح نمود: برای اجرای این مقررات ، مشارکت کلیه همکاران نظام iبهداشت ودرمان در دانشگاههای کشور ضروری است.

دکتر ساسان موگهی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه های درمانی بیمار محور می باشند وبا مراجعه ی بیمار، iبه بررسی وضعیت او وعلل بروز بیماری می پردازند و درمان بیمار هدف مجموعه است.

 وی ادامه داد: در سیستم بیمار محوری، درمان بیمار اهمیت دارد اما سبب اصلی بروز بیماری و منشاً بیماری بررسی نمی شود.

دکتر ساسان موگهی با بیان اینکه مجموعه های درمانی باید سلامت محور شوند، گفت: با سلامت محور بودن سیستم، iبه منشاً بیماری و علل اصلی بروز بیماری اهمیت داده می گردد که علاوه بر کاهش iبها های درمانی، سبب کاهش اشخاص در معرض خطر می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.