پیش‌بینی فروش یک میلیون بشکه نفت با ۵۰ دلار/ نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان

آنطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد پیش‌بینی بر این است که در سال آینده هر بشکه نفت با متوسط قیمت ۵۰ دلار صادر شده و با نرخ ۴۲۰۰ تومان تبدیل به ریال شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، طبق سنت معمول سازمان برنامه و بودجه، امروز(دوشنبه) و یک روز پس از ارائه لایحه بودجه به مجلس نشستی به میزبانی سازمان با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و برخی معاونان وی و همچنین خبرنگاران برگزار شد.

نوبخت در این نشست ضمن تبیین ابعاد لایحه بودجه ۱۳۹۹ که در روز گذشته از سوی رئیس جمهوری به مجلس تقدیم شد به سوالاتی در این رابطه پاسخ داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بودجه برای سومین سال تحریم تدوین شده است گفت که چگونه بتوان منابع را در شرایط تحریمی بدست آورد و چگونه مصرف کرد و اینکه در سال آینده چه هدفی با این بودجه پیگیری می شود و اثر آن بر زندگی مردم در این تنگنا چیست؟

وی با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی در سال آینده گفت: حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان درآمد مفتی پیش بینی شده است که این منابع بر حسب یک میلیون بشکه نفت در روز و با روش هر بشکه ۵۰ دلار است در حالی که در  سال جاری ۱.۵ میلیون بشکه و با ۵۵ دلار بوده است.

نوبخت  با اعلام اینکه نرخ تبدیل دلار به ریال در بودجه سال بعد ۴۲۰۰ تومان است گفت: با توجه به اینکه تامین کالای اساسی با نرخ ۴۲۰۰ تومان انجام می شود و از محل منابع نفتی تامین خواهد شد ، نرخ تسعیر ارز نیز ۴۲۰۰ در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برخی می‌گویند پیش‌بینی نفتی خوشبینانه است گفت: این در حالی است که در سال جاری متوسط نرخ هر بشکه نفت تا ۶۳ دلار نیز بوده است و باید بتوانیم نفت بفروشیم و منابع ناشی از آن را در کشور به ثروت تبدیل کنیم.

ادامه دارد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.