پیش‌بینی کاهش عرضه جهانی لپ‌تاپ

۱۶م اسفند ،

در سال ۲۰۲۴ میلادی شاهد کاهش ۱٫۳ درصدی عرضه جهانی رایانه‌های شخصی خواهیم بود که این رقم اندکی از جریان سال قبل بهتر است.
سیستم‌عامل ویندوز ۸ مایکروسافت که با ورود خود به بازار جهانی چندان مورد استقبال قرار نگرفت و با سرعت کند مسیر پیش‌رو در دنیای رایانه‌های لوحی را دنبال می‌کند، نتوانست در سال ۲۰۱۲ میلادی بازار جهانی رایانه‌های شخصی را رونق دهد و این طور که مرکز تحقیقاتی IDC اعلام کرده است، در این سال قبل فرآیند عرضه جهانی رایانه‌های شخصی با سیر نزولی همراه بوده است.
به گزارش فارس به نقل از ماکسیمم‌‌پی‌سی، این مرکز تحقیقاتی در گزارش تازه خود توضیح داده که طی سال ۲۰۱۲ میلادی عرضه جهانی رایانه‌های شخصی با کاهش ۳٫۷ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه بوده است.
مرکز IDC همچنین پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۴ میلادی شاهد کاهش ۱٫۳ درصدی عرضه جهانی رایانه‌های شخصی خواهیم بود که این رقم اندکی از جریان سال قبل بهتر است.
شرکت IDC در نگاه خوشبینانه گفته است میزان کاهش عرضه جهانی رایانه‌های شخصی نسبت به کاهش سال قبل یک‌سوم بوده است و از این بابت می‌توان خوشحال شد. بر اساس پیش‌بینی‌های این مرکز طی سال جاری میلادی تعداد کل رایانه‌های شخصی عرضه شده در سراسر جهان به ۳۴۵٫۸ میلیون دستگاه خواهد رسید که البته این رقم از ۳۵۰٫۴ میلیون دستگاه رایانه شخصی عرضه شده در سال ۲۰۱۲ کمتر است.
با این وجود باید توجه داشت که تعداد بسیاری رایانه شخصی امسال وارد بازار می‌شود.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.