پیش بینی افزایشی بلومبرگ از بهای طلا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بازارتحت تاثیر کاهش ارزش دلار و اجرای محرک پولی آمریکا

تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ از تحلیلگران بازار طلا نشان می دهد که قیمت این فلز گرانبها طی روزهای آینده تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و اجرای محرک پولی آمریکا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد

خبراقتصادی;به گزارش بلومبرگ، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کاهش ارزش دلار در روزهای آینده سبب افزایش تقاضا برای طلا خواهد شد و این مساله رشد قیمت جهانی این فلز را در پی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی این هفته بلومبرگ ۱۷ کارشناس اقتصادی پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد و ۹ کارشناس اقتصادی نیز کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۶ نفر نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی طی هفته قبل به پایین ترین حد خود در دو ماه اخیر رسیده است. قیمت طلا طی سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ میلادی تحت تاثیر اجرای سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو آمریکا بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است ولی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰ درصد کاهش را تجربه کرده است.

انتشار گزارش اخیر وزارت کار آمریکا در خصوص ایجاد ۱۴۸ هزار فرصت شغلی تازه در این کشور طی ماه سپتامبر نیز تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت طلا داشته است


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.