پیش بینی بلومبرگ از بهای طلا در این هفته

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

موضوع خطر ورشکستگی دولت آمریکا و ادامه اجرای طرح محرک پولی سبب شد تا اکثر تحلیلگران اقتصادی بلومبرگ برای دومین هفته متوالی به افزایش قیمت جهانی طلا در هفته جاری رای دهند

 خبراقتصادی:در نظرسنجی این هفته از ۲۷ کارشناس اقتصادی بلومبرگ، ۱۷ نفر پیش‌بینی کردند قیمت طلا این هفته افزایش خواهد یافت، ۷ نفر نظری مخالف گروه اول داشتند و۳ نفر معتقد بودند این هفته قیمت‌ها تغییر بسیاری نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت جهانی طلا پس از آنکه در ماه آوریل سقوط کرد از ماه جولای تاکنون ۸.۵درصد افزایش یافته و بیشترین رشد سه ماهه خود را در سال جاری میلادی به ثبت رسانده است .

بر این اساس، هفته قبل فدرال رزرو آمریکا به طور غیر منتظره ای کاهش خرید اوراق قرضه ماهیانه را به تاخیر انداخت و اعلام کرد سیاستهای انقباضی پولی خطراتی را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد.

کارشناسان اقتصادی با توجه به عدم کاهش محرک پولی آمریکا و خطرات ناشی از سقف بدهی این کشور پیش بینی کردند میزان خرید طلا در هفته جاری با افزایش روبرو خواهد شد.

بهای اونس جهانی طلا در بازار لندن از آغاز سال ۲۰۲۴میلادی تاکنون ۲۰درصد کاهش یافت و روز جمعه در سطح ۱۳۳۹دلار به معاملات هفته پایان داد.

سطح کنونی قیمت طلا ۳۰درصد کمتر از بهای ۱۹۲۱ دلار در سپتامبر سال۲۰۱۱ می باشد.

رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس ۲۰ سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرد احتمالا بانک مرکزی آمریکا میزان خرید اوراق قرضه ماهیانه را تا حدی در ماه آینده کاهش خواهد داد.

۲۴ نفر از ۴۱نفر نظرسنجی شده توسط بلومبرگ نیز اعلام کردند بانک مرکزی آمریکا محرک پولی را در ماه دسامبر کاهش خواهد داد./طلا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.