پیش بینی تازه از آینده قیمت طلا

به گزارش رویترز، بانک آمریکا اعلام کرد ادامه مشکلات ساختاری مالی و اقتصادی در جهان به خصوص در کشورهای توسعه یافته و صنعتی و ادامه نگرانیها نسبت به وضعیت رشد و رونق اقتصادی جهان تاثیر منفی زیادی بر افت قیمت فلزات گرانبها در سال ۲۰۱۲ میلادی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، بانک آمریکا افزود سال ۲۰۱۲ سال بسیار سخت و بحرانی برای اروپا بوده است و کاهش رشد اقتصادی آمریکا نیز عامل مهمی در ادامه روند نزولی قیمت فلزات گرانبها در سه ماه سوم ۲۰۱۲ خواهد بود.

بر این اساس، بانک آمریکا پیش بینی کرد قیمت هر تن مس در بازارهای جهانی به طور میانگین در سال ۲۰۱۲ به ۸۰۱۸ دلار خواهد رسید و این رقم در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز به کمتر از ۷۸۱۳ دلار کاهش خواهد یافت. این گزارش افزود بازار جهانی مس طی سالهای آینده با رشد فزاینده مازاد عرضه روبرو خواهد شد و این مساله تاثیر زیادی بر کاهش قیمت این فلز گرانبها خواهد داشت.

بانک آمریکا در ادامه افزود قیمت جهانی آلمینیوم نیز امسال کاهش خواهد یافت و هر تن آلمینیوم به کمتر از ۲۰۷۶ دلار خواهد رسید. این رقم برای سال ۲۰۲۴ میلادی با افت شدید روبرو خواهد شد و به کمتر از ۱۵۰۰ دلار می رسد.

بانک آمریکا در ادامه اعلام کرد قیمت جهانی طلا نیز در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۱۷۱۰ دلار در هر اونس خواهد رسید و قیمت هر اونس نقره نیز در بازارهای بین المللی به کمتر از ۳۱٫۶۳ دلار می رسد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.