پیش بینی کیتکو از آینده قیمت طلا

۰۸ام بهمن ،

پیش بینی کیتکو از آینده قیمت طلا | چاپ |
یکشنبه ۰۸ بهمن ساعت ۱۵:۴۲

بینا-  علیرغم پیش بینی افزایشی کارشناسان شرکت کننده در نظر سنجی هفته قبل کیتکو قیمت جهانی طلا در این مدت تا ۲۸ دلار کاهش یافت.
علیرغم پیش بینی افزایشی کارشناسان شرکت کننده در نظر سنجی هفته قبل کیتکو قیمت جهانی طلا در این مدت تا ۲۸ دلار کاهش یافت.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا ، در نظر سنجی هفته قبل پایگاه اینترنتی کیتکو از ۳۳ کارشناس این پایگاه اینترنتی ، ۲۶ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که در این میان ۱۸ نفر به افزایش ، ۳ نفر کاهش و ۵ نفردیگر به ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ جهانی طلا درهفته قبل رای دادند.
با این حساب ۶۹٫۲۳ درصد از این اشخاص طرفدار افزایش قیمت‌ها ، ۱۱٫۵۳ درصد نیز کاهش قیمت‌ها را پیش بینی کردند در حالیکه ۱۹٫۲۳ درصد نیز نوسانات اندک یا ثبات قیمت‌ها را اعلام کردند.
اکثر شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار داشتند شتاب قیمت‌ها به اندازه کافی توان افزایش قیمت‌های مقاومتی را تا سطح ۱۷۰۰ دلار در هر اونس را دارد. اما اونس جهانی طلا در هفته قبل از این سطح عبور نکرد و زیر این سطح مبادله شد.
برخی کارشناسان اقتصادی معتقد بودند سطح مقاومتی بعدی برای قیمت طلا ۱۷۲۰ دلار در هر اونس خواهد بود این در حالی است که بیشترین سطح مقاومتی طلا در هفته قبل ۱۷۰۵دلار بود.
فیل استریبل (Phil Streible)، کارگزار ارشد بازارهای آتی، معتقد بود قیمت‌های طلا در هفته قبل با یک روند بهبود رو به رشد روبرو شود و بعد از کاهش‌های متوالی و تلاش برای فرار از شکست بازار، یک روند صعودی پرشتاب را تجربه کند .
طرفداران اندک کاهش قیمت طلا بیان کردند نسبت به روند افزایشی اخیر در قیمت‌های طلا چندان خوش‌بین نیستند.
جیمی تینتل (Jimmy Tintle) مالک یک شرکت سرمایه‌گذاری با بیان اینکه به افزایش قیمتهای اخیر چندان امیدوار نیست اظهار داشت: قبل از اینکه با جهش‌ یا افزایش قیمت طلا روبرو شویم باید بازار ابتدا قیمت‌ ۱۵۸۰ دلار را تجربه کند.
طرفداران ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌های طلا در هفته قبل معتقد بودند افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر برای شکستن قیمت‌ها به فراتر از محدوده ۱۷۰۰ تا ۱۷۱۰ دلار کافی نیست بنابراین قیمت‌ها تغییرات بسیار کمی خواهند داشت. به طور کلی اونس جهانی طلا اواسط هفته قبل کمی افزایش یافت و پس از آن روند نزولی را در پیش گرفت.
هفته قبل قیمت جهانی طلا روز شنبه ویکشنبه در سطح ۱۶۸۵ دلار و ۷۰ سنت ثابت باقی ماند و روز دوشنبه با افزایش ۴ دلار و ۶۰ سنتی به سطح ۱۶۸۹ دلار و ۳۰ سنت رسید. در همین حال روز سه شنبه نیز با رشد ۴ دلارو ۵۰ سنت، محدوده ۱۶۹۲ دلار و ۹۰ سنت را ثبت کرد. بهای این فلز زرد روز چهارشنبه با کاهش ۵ دلاری به دامنه ۱۶۸۸ دلارو ۱۰ سنت و روز پنج شنبه با افت ۹ دلاری به سطح ۱۶۷۹ دلارو ۱۰ سنت رسید.
در مجموع، اونس جهانی طلا در هفته قبل تا ۲۸ دلار کاهش یافت و با سطح ۱۶۶۰ دلار و ۳۰ سنتی معاملات هفته را به پایان رساند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.