پیش دبستانی، دوره آموزش ضروری امّا غیر اجباری

پیش دبستانی، دوره آموزش ضروری امّا غیر اجباری

ایسنا/قم معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص اهمیت ثبت نام دوره پیش دبستانی اظهار کرد: دوره پیش دبستانی یک دوره آموزش کاملا رسمی و بسیار ضروری برای کودکان ۵ ساله است امّا غیر اجباری بودن آن باعث شده خانواده ها در جریان اهمیت پیش دبستانی قرار نگیرند در حالی که تفاوت معنا داری بین دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده اند با دانش آموزی که این دوره را ندیده‌اند وجود دارد.

مریم سادات پناهنده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم صبح امروز در شبکه استانی نور با بیان اینکه تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح ملی و استانی هستیم گفت: شروع سال تحصیلی در مقطع ابتدایی از اول مهرماه به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.
وی در خصوص برگزاری جلسه آشنایی دانش آموزان ابتدایی با معلمان به صورت حضوری در مدارس گفت: قطعا مدارس اجازه برگزاری هیچ کلاس حضوری را ندارند و رسما به مدارس دولتی و غیر دولتی ابلاغ کردیم که مجوز برگزاری کلاس حضوری حتی با تعداد کم دانش آموز ندارند.
پناهنده یادآورشد: زنگ آغاز سال تحصیلی کلاس اولی ها برای ۳۱ شهریور به صورت مجازی در شبکه شاد و پخش زنده در صدا و سیما قابل دسترسی است و به مدارس ابلاغ شده که برنامه بازگشایی و معرفی معلمان را به صورت کلیپ آماده کنند.
وی در خصوص اهمیت ثبت نام دوره پیش دبستانی اظهار کرد: دوره پیش دبستانی یک دوره آموزش کاملا رسمی و بسیار ضروری برای کودکان ۵ ساله است امّا غیر اجباری بودن آن باعث شده خانواده ها در جریان اهمیت پیش دبستانی قرار نگیرند در حالی که تفاوت معنا داری بین دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده اند با دانش آموزی که این دوره را ندیده‌اند وجود دارد.
پناهنده با بیان اینکه در حال حاضر آموزش پیش دبستانی از قاعده غیر حضوری بودن مستثنی نیست گفت: سال گذشته به نسبت شرایط موجود از دوره پیش دبستانی استقبال شد و حتی تابستان در دوره ۲ ماهه چندهزار کودک دوره پیش دبستانی را به صورت مجازی گذراندند امسال هم با شرایط بهتر، برنامه ریزی دقیق تر و بازنگری در محتوای درسی ثبت نام پیش دبستانی شتاب گرفته است.
 وی متولدین ۱/۷/۹۴ تا ۱/۷/۹۵ واجدین شرایط ثبت نام پیش دبستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانست و گفت: کارشناسان پیش دبستانی ما در نواحی مستقر هستند و مدارسی که کلاس‌های پیش دبستانی دارند با عنوان پیش دبستانی دولتی با مشارکت مردم آماده پذیرش هستند همچنین خانواده‌ها می‌توانند به مراکز غیر دولتی هم مراجعه کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با تأکید بر ضرورت ثبت نام کودکان در دوره پیش دبستانی بیان کرد: خوشبختانه محتوای آموزشی که در استان تولید شده جزء محتوای ببرگزیده در سطح کشوری قرار گرفته و به همه استان ها پیشنهاد شده از این محتوای آموزشی استفاده کنند.
وی افزود: در مقطع ابتدایی نزدک به ۹۹ درصد از ثبت نام ها قطعی شده و دانش آموزانی که در درگاه پادا مشکلی دارند به صورت حضوری به مدارس مراجعه کنند.
پناهنده با بیان اینکه  مدارس دولتی اجازه دریافت هیچگونه وجهی ندارند و والدین تخلفات در این زمینه را می‌توانند از طریق اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات پیگیری کنند تصریح کرد: در مدرسه‌های دولتی صرفا هزینه بیمه دریافت می‌شود و در برخی موارد دانش آموزانی که موفق به ثبت سفارش کتب درسی نشدند با پرداخت هزینه کتب درسی به مدرسه سفارش را ثبت می‌کنند و مدارس خاص همچون مدارس شاهد که هزینه شهریه و فوق برنامه دارند هم بعد از فصل ثبت نام مجاز به دریافت هزینه هستند.
وی با اشاره به افزایش قابلیت‌ها و سرعت شبکه شاد یادآورشد:  برنامه ریزی‌هایی در خصوص تقسیم ساعات آموزشی انجام شده که همزمان همه دانش آموزان از این فضا استفاده نکنند و به نوعی ترافیک توزیع بشود که این امر در سرعت آپلود و دانلود ها در شبکه شاد موثر است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص توانمندسازی و ارتقا حرفه مربیان پیش دبستانی و دبستان عنوان کرد: چندین دوره مجازی در راستای توانمند سازی همکاران خاصه در خصوص تولید محتوا الکترونیکی و تسلط بیشتر به فناوری روز، مدیریت کلاس‎‌های مجازی و شیوه برقراری ارتباط در فضای مجازی برگزار کردیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.