پیونگ‌یانگ: سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی قابل مذاکره نیست

۲۸م اسفند ،

reuters2-80.jpg

کره شمالی تاکید کرد که برنامه‌های هسته‌ای این کشور مساله‌ای برای‌چانه‌زنی و ابزاری برای مذاکره با پیونگ‌یانگ نیست و این کشور به برنامه‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این اظهارات کره شمالی یک روز پس از سخنان چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا تا سال ۲۰۱۷، ۱۴ رهگیر موشکی در سواحل غربی برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی مستقر می کند، اعلام شد.

رسانه‌های خبری به نقل از سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کردند: تسلیحات هسته‌ای کره شمالی “شمشیر پرقدرت امنیت کشور” می باشند و تا زمانیکه تهدید هسته‌ای آمریکا و سیاست‌های خصمانه‌اش باشد، قابل مذاکره نیستند.

مقام‌های کره شمالی اعلام کردند هرگز و تحت هیچ شرایطی برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود را در برابر لغو تحریم‌ها و یا دریافت کمک، متوقف نخواهند کرد.

در بیانیه‌ وزارت خارجه کره شمالی آمده است: تحت هیچ شرایطی در ازای دریافت کمک و رفع نیازهای خود، برنامه‌های هسته‌ای را متوقف نمی‌کنیم . اگر آمریکا براین باور است که کره شمالی از برنامه‌های هسته‌ای خود بعنوان چانه‌زنی در جهت کمک‌های اقتصادی استفاده می کند سخت در اشتباه است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.