چای سبز ممکن است از برخی از سرطان‌ها در زنان پیشگیری کند

زنان > سلامتی
یک بررسی جدید نشان می‌دهد که نوشیدن منظم چای سبز ممکن است خطر دچار شدن به سرطان روده بزرگ، معده و گلو در زنان در سنین بالا اندکی کاهش دهد.

به گزارش تودی هلث این پژوهشگران در بررسی بر روی بیش از ۶۹۰۰۰ زن که دست کم سه بار در هفته چای سبز می‌نوشیندند دریافتند که احتمال دچار شدن این زنان به سرطان‌های دستگاه گوارش ۱۴ درصد کمتر است.

اثر چای سبز در کاهش خطر سرطان موضوعی بحث‌برانگیز بوده است. بررسی‌های قبلی در باره اینکه آیا نوشیدن چای سبز واقعا خطر سرطان را کاهش می‌دهد، به نتایج متناقضی رسیده است.

پژوهشگران این کارآزمایی بالینی آیند‌ه‌نگر را بر روی گروه بزرگی از زنان چینی انجام دادند، که سیگار نمی‌کشیدند. این پژوهشگران همچنین اطلاعاتی درباره رژیم غذایی، عادات ورزشی، وزن و سابقه پزشکی آنها جمع‌آوری کرده بودند.

این بررسی با وجود در نظرگرفتن سایر عوامل موثر در بروز سرطان گوارشی، نشان داد که عادات زنان از لحاظ نوشیدن چای سبز با خطر سرطان در آنها ارتباط دارد.

به گفته موسسه ملی سرطان آمریکا تا به حال کارآزمایی‌های بالینی معدودی درباره اثر چای سبز بر کاهش خطر سرطان منتشر شده است، و نتایج آنها تا به حال یکسان نبوده است.

اما بررسی‌های آزمایشگاهی بر روی حیوانات و سلول‌های انسانی شواهدی قوی از اثر بالقوه چای سبز در مقابله با سرطان به دست داده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.