چترِ باز بانکها برای تعاونی ها

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با توجه به صنایع اندک تاسیس تعاونی ها در ابتدا کمکهای مالی بانکها می‌تواند انگیزه خوبی برای گسترش این مراکز اقتصادی باشد.

حسین رحیمی کارشناس  بخش تعاونی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت منابع مالی در تامین امنیت تعاونی ها گفت: بانکها می‌‌توانند بنیان مالی قوی برای تعاونی‌ها باشد اما این روند در کشور با بروکراسی همراه است.
وی گفت: بانکها از جمله بانک توسعه تعاون باید حامی تعاونی ها و اتحادیه باشد و این در صورتی است که روند پرداخت تسهیلات را برای تعاونی‌ها روز به روز دشوارتر می‌کند.
این کارشناس با بیان اینکه از میان بانکها فقط بانک توسعه تعاون متولی کمک مالی به تعاونی است، ادامه داد: براساس قانون باید ۷۰ درصد منابع  این بانک در قالب تسهیلات به تعاونی‌ها پرداخت شود اما با توجه به نیاز روز افزون و افزایش ظرفیت تعاونی‌ها باید دولت اقدام اساسی در افزایش بانکهای وابسته به تعاونی‌ داشته باشد.
رحیمی با تاکید بر اینکه سیاستهای تشویقی بخش تعاونی باید گسترش یابد گفت: سیاستهای تشویقی بخش تعاون باید گسترش یابد سیاستهای تشویقی و تشکیل تعاونی‌ها مانند درصد معاونت بیمه سهم کارفرما و تخصیص ۲۰ درصد معافیت مالیاتی از جمله اقداماتی است که سبب تشویق تعاونگران می‌شود.
وی تصریح کرد: از آنجا که شرکتهای تعاونی با منابع محدود چند نفر ایجاد می شود تقویت بنگاههای اقتصادی در راستای حمایت مالی تعاونی ها می‌تواند سبب افزایش ظرفیتهای تولید شود.
رحیمی خاطرنشان کرد: وجود تعاونی‌ها در راستای ارتقا تولید است به همین منظور منابع مالی تامین تعاونی‌ها باید به گونه ای در اختیار آنها باشد که سبب ایجاد انگیزه شود.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :

«آئین نامه بانکداری دولتی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
انتقاد تند معاون گمرک از بانک مرکزی/ابلاغ بخشنامه غیرقانونی به بانکها
رسیدگی به تصمیمات مالی مجامع بر عهده دیوان عدالت اداری نیست
میانگین تورم دولتهای نهم و دهم ۲۶٫۵ درصد / مصوبه مجمع بانک مرکزی لازم الاجراست
همایش بهبود فضای کسب و کار حرکتی برای مردمی کردن اقتصاد


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.