چراغ سبز بانک ها به افزایش قیمت طلا

چراغ سبز بانک ها به افزایش قیمت طلا | چاپ |
شنبه ۰۱ مهر ساعت ۱۶:۰۸

سیاستهای انبساطی پولی چراغ سبزی برای افزایش قیمت طلا است

بینا- کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران مالی بر این باورند که اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان چراغ سبز روشنی برای افزایش قیمت جهانی طلا است .
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا / نشریه فوربس ، اجرای دور دوم سیاستهای انبساطی پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا در سال ۲۰۱۰ میلادی موجب رشد دو رقمی شاخص سهام بورس وال استریت شد ولی این بار به نظر می رسد اجرای دور سوم سیاستهای انبساطی پولی در آمریکا تاثیر مثبت زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت .
براساس این گزارش، اجرای سیاستهای انبساطی پولی در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی تاثیر زیادی بر افزایش در آمد و سود شرکتهای بزرگ آمریکایی داشته است .
بر این اساس، در آن زمان مهمترین نگرانی در اقتصاد جهانی ، افزایش فشارهای تورمی و نرخ تورم در کشورهای در حال توسعه و نو ظهور مثل چین هند روسیه و برزیل بود . در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رشد اقتصادی کشورهای نوظهور همچنان بالا و صعودی بود ولی در شرایط امروزی رشد اقتصادی این کشورها به شدت کاهش داشته است .
این گزارش می افزاید، رشد اقتصادی ۱۷ کشور عضو یورو و کشورهای نو ظهور و در حال توسعه که از شرکای بزرگ تجاری و اقتصادی آمریکا به شمار می روند امسال با کاهش شدیدی روبرو شده است .
در حالی که شاخص اس اند پی ۵۰۰ بورس وال استریت آمریکا در دو سال گذشته با رشد چشمگیری روبه رو شده است ولی این رشد در سه ماه دوم امسال کمتر از ۰٫۸ درصد بوده است . در نتیجه کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تاثیر مستقیم سیاستهای انبساطی پولی در آمریکا و در درجه بعد بانک مرکزی اروپا بر افزایش قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد بود .


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.