چرا تعادل وزن در میانسالی مهم است؟

ممتاز نیوز: حفظ وزن متناسب در دوران میانسالی با ایجاد تغییرات جسمی مطلوب از وقوع بیماری‌های مزمن در سال‌های پایانی عمر می‌کاهد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،محققان مرکز پزشکی جنوب غربی UT‌ و مؤسسه کوپر با انجام مطالعات خود بر روی داده‌های ۱۸۶۷۰ بزرگسال میانسال که شامل مشاهده بیش از ۲۵۰۰۰۰ رکورد پزشکی در طول ۴۰ سال بوده است دریافتند که تناسب اندام در سنین ۳۰، ۴۰ و ۵۰ سالگی نه تنها باعث افزایش بقای عمر می‌شود بلکه امکان داشتن یک پیری سالم و عاری از بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد.
 
براساس این گزارش محققان با تجزیه و تحلیل داده‌های افراد مورد مطالعه دریافتند کسانی که سطح آمادگی جسمانی را تا ۲۰ درصد در خود افزایش داده‌اند متعاقباً امکان وقوع بیماری‌های مزمن مانند نارسایی احتقان قلب، آلزایمر و سرطان روده بزرگ و از این دست بیماری‌ها را در خود تا ۲۰ درصد کاهش داده‌اند.
 
نتایج حاصل از این گزارش حاکی از آن است که تناسب اندام در میانسالی می‌تواند همواره باعث بهبود کیفیت زندگی در سال‌های بعد شود و این اثر مثبت در بین مردان و زنان تا پایان عمر ادامه دارد.
 
به گفته محققان با توجه به اطلاعات انجمن ملی قلب، ریه و خون، بزرگسالان باید حداقل به مدت ۲ ساعت و نیم در هفته فعالیت‌های موازی را انجام دهند که این فعالیت‌های ایروبیکی مانند پیاده‌روی و دویدن با سرعت آهسته و غیره به طولانی‌تر شدن زندگی و کیفیت بالای آن کمک کرده و فواید زیادی در میزان سلامتی افراد دارد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.