چرا دفاع احمدی نژادازبازگشت جاسبی

زمانی که در رابطه جانشین دکتر دانشجو مباحثی در این شورا مطرح شده است بیشتر اعضای شورا نظر منفی در رابطه با بازگشت جاسبی به بدنه مدیریتی دانشگاه آزاد داشته اند اما احمدی‌نژاد در مورد عضویت جاسبی نظر دیگری داشته و معتقد بوده . . .

صراط – طی هفته های گذشته برخی زمزمه ها از طرف دولت حکایت از حمایت جریان احمدی نژاد از عبدالله جاسبی رئیس پیشین دانشگاه آزاد دارد .

به گزارش خبرنگار ما ، برخی اخبار از جلسات تشکیل شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی طی چند هفته اخیر حکایت از آن دارد که ، محمود احمدی نژاد به صورت تلویحی و آشکار در این جلسات به حمایت از رئیس پیشین دانشگاه آزاد پرداخته است و سعی داشته وی را همچنان در بدنه دانشگاه ، به هر ترتیبی که هست نگاه دارد .

بر اساس خبری که در چهاردهم تیر ماه امسال در بسیاری ازخبرگزاری های کشور منتشر گردید ، یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از رخ دادن یک اتفاق جالب در جلسه این شورا خبر داد و آن هم دفاع تمام قد محمود احمدی نژاد از ماندن عبدالله جاسبی در بدنه هیئت امنای این دانشگاه بود.

حسین کچوئیان در گفتگو با یکی از خبرگزاری های کشور، با بیان اینکه عبدالله جاسبی ماهانه حقوق ۱۵ میلیون تومانی دریافت می‌ کرده و خانه‌ بزرگی در خیابان شهید کلاهدوز به وسعت ۹۰۰ متر به اندازه هزینه‌ یک دانشگاه که در حد یک کاخ است، داشته و هنوز هم در آن خانه زندگی می‌کند و از سویی هنوز پرونده ۱۵ ملیون حقوق ماهانه مهدی هاشمی به دلیل ماموریت لندن مفتوح است گفته بود : در شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست رسیدگی به این موارد شده است اما احمدی نژاد با مخالف نسبت به این موضوعات گفته است :” هیئت امنای دانشگاه آزاد برای همین کار است و نیازی به تشکیل هیئت تحقیق در شورای انقلاب فرهنگی نیست !

موضوع دوم این است که زمانی که در رابطه جانشین دکتر دانشجو مباحثی در این شورا مطرح شده است بیشتر اعضای شورا نظر منفی در رابطه با بازگشت جاسبی به بدنه مدیریتی دانشگاه آزاد داشته اند اما احمدی‌نژاد در مورد عضویت جاسبی نظر دیگری داشته و معتقد بوده باید در رابطه با گزینه جاسبی هم فکر کرد .

این در حالی است که برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالف عضویت جاسبی در هیئت امنای دانشگاه آزادهستند و کبکانیان به دلیل آشنایی با مسائل مربوط به آموزش کشور  برای این سمت پیشنهاد شده است اما احمدی نژاد به هر ترتیب مخالف رخ دادن چنین جریانی بود.

امروزهم در خبرها شنیده شد که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی آقایان احمدی نژاد، عارف، گلشنی، احمدی و قمی یکبار دیگر از عضویت دکتر جاسبی در هیات امنای دانشگاه آزاد دفاع کرده اند .


دفاع تمام قد محمود احمدی نژاد و برخی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی از بازگشت جاسبی به بدنه مدیریتی عالی دانشگاه آزاد در حالی صورت می پذیرد که در طول چندین سال‌ فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی که ” عبدالله جاسبی ” به عنوان رییس آن هیچ گاه تغییر نکرده است ، بسیاری از کارشناسان امور آموزشی و تربیتی کشور ، معتقدند که دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر اهدافی که از آن در ابتدای تاسیس از آن انتظار می‌ رفت، گام برنداشته و نسبت به مدیریت آن انتقادهای فراوانی را مطرح ساخته اند ، که هجوم همین انتقادات بی پاسخ منجر به برداشته شدن وی از سمتش شد .

این انتقادها از همان سال‌های ابتدایی تشکیل این دانشگاه به دلیل تفاوت در حرف و عمل مجریان و مدیران دانشگاه آزاد بروز پیدا کرده بود و تا آن جایی پیش رفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی رای به عدم صلاحیت عبدالله جاسبی به دلیل وجود چندین پرونده اقتصادی حل نشده در دوران مدیریت وی بر دانشگاه داد .

کمک های مالی به برخی جریانات معاند نظام ، کمک به مجمع تشخیص مصلحت نظام ، راه اندازی چندین نشریه و روزنامه شخصی با هزینه دانشگاه ، اعزام به ماموریت فرزند آقای هاشمی و پرداخت حقوق گزاف به وی ، عدم توجه به بی بند و باری های سیاسی و فرهنگی در دانشگاه و…. تنها گوشه ای از اتفاقاتی است که در دوران ریاست آقای عبدالله جاسبی بر دانشگاه آزاد گذشته و باعث این تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است .

حال با وجود چنین شرایطی چگونه برخی جریان ها از رئیس جمهور کشور گرفته تا برخی از سیاسیون تلویحا ، خواستار بازگشت چنین شخصی به بدنه مدیریتی دانشگاه آزاد هستند .

نکته ‌ای که می‌ بایست در شراط کنونی به آن پرداخت این است که دانشگاه آزاد با رفتن عبدالله جاسبی تازه در ابتدای مسیر اصلاح قرار گرفته است و نباید با ارائه پیام های نا امید کننده به بدنه مدیریتی آن ، فضا را دوباره به سمتی ببریم که تمام دغدغه مندان انقلاب اسلامی به فکر اصلاح دانشگاه آزاد بیافتند .

به بیان ساده تر دانشگاه آزاد با روی کار آمدن دکتر دانشجو تازه در این مسیر قرار گرفته تا وجهه‌ی علمی- پژوهشی خود را احیا کند و دانشگاه را از یک کارتل سیاسی- اقتصادی به محیطی فرهنگی آموزشی تبدیل سازد و در چنین شرایطی سخن از آمدن جاسبی به فضای مدیریتی این دانشگاه یک اشتباه محض یا به تعبیر “زهره طبیب زاده” نماینده مجلس شورای اسلامی پیشنهاد بازگشت آقای جاسبی به دانشگاه آزاد و عضویت در هیأت امناء این دانشگاه “وقیحانه” است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.