چرا پایم بیش از حد سرد است؟

۱۳م آذر ،

پای شما قلب دوم شماست. پس بیشتر به سلامتی آنها اهمیت دهید و با ملاحظه هر نوع مشکلی، به فکر درمان و رفع آن باشید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ پاها مسائل مختلفی را در مورد سلامتی نقاط مختلف بدن در دل خودشان جا داده اند و باید به آن ها توجه بسیاری داشته باشید چرا که گاهی اوقات می توانند بیماری های مهم را برای شما آشکار کنند.

 اگر انگشتان پاهایتان همیشه سرد می باشند، یکی از دلایل آن می‌تواند گردش خون ضعیف در این ناحیه باشد—مشکل گردش‌خون که ممکن است با سیگار کشیدن، فشارخون بالا یا بیماری قلبی در ارتباط باشد. تخریب عصبی دیابت کنترل‌ نشده هم ممکن است سبب سرد بودن پاهایتان شود. دلایل دیگر آن می‌تواند کم‌کاری تیروئید و کم‌خونی باشد. دکتر می‌تواند مشکلات مختلف را بررسی کند و سببی سرد بودن پاهایتان را به شما اطلاع دهد.

بی‌شک این مشکل، سندروم “راینود” است. این عارضه اغلب زنان و بیشتر، زنان لاغر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به سببی ناشناخته، جریان گردش خون در دست و پاها دچار اختلال می‌شود. به سبب این جریان مختل شده، انگشت‌های دست و پا، سفید، سرد، بی‌حس و دردناک می‌شوند.

اگر سندروم راینود شما خفیف است، کافیست دست و پاهایتان را با دستکش و جوراب ضخیم، خوب بپوشانید در غیر این صورت به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

نکته: این روزها هوا به سمت سرد شدن طی می رود و پاها نیز بسیار سرد می شوند اما گاهی اوقات در گرم ترین شرایط نیز ممکن است پاهای بسیار سردی داشته باشید. این مشکل در خانم های بالای ۴۰ سال بیشتر رخ می دهد. این سرد شدن پا نشانه ای از وجود بیماری تیروئید است و بهتر است بسیار زود به پزشک معالج رجوع کنید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.