چرا چکاب ضروری است؟

۷ م دیماه ،
ممتاز نیوز: در بسیاری از بیماری ها از جمله بعضی از سرطان های شایع روش هایی برای تشخیص زودرس وجود دارد.
 
بسیاری از بیماری ها قبل از اینکه علائم خود را در بدن به صورت واضح نشان بدهند تا بیمار از وجود آنها آگاه شود، مدتی در بدن به صورت نهفته و بدون علامت فعالیت می کنند و پس از اینکه در بدن مستقر شدند علائم واضح را بروز می دهند که در این زمان درمان کامل بیماری مشکل است.

انسان از مدت ها پیش به نقش پیشگیری در مبارزه با بیماری ها پی برد و با استفاده از واکسن جلوی بروز بسیاری از بیماری های خطرناک را گرفت.

در این میان بعضی از بیماری ها می باشند که به سبب ناشناخته بودن سببشان، قابل پیشگیری نیستند اما می توان با تشخیص به موقع آنها قبل از استقرار کامل بیماری و بروز عوارض جدی آن را درمان کرد.

مثلاً افزایش قند و چربی خون در بسیاری از موارد در ابتدا بدون علامت است و این دو دشمن دیرینه بشر یعنی چربی و قند خون، بی سر و صدا به تخریب عروق قلبی و ارگان های بدن مشغولند و تنها وقتی فرد متوجه بالا بودن چربی یا قند در بدن خود می گردد که علائم قلبی، عروقی یا مغزی آن بارز شوند و در آن موقع برای درمان بسیار دیر است.

به همین سبب بسیاری از اشخاص در حال حاضر به منظور کنترل قند و چربی خون هر سال یک با ر آزمایش خون می دهند تا در صورت افزایش آن به موقع متوجه شوند و درمان را آغاز کنند.

در بسیاری از بیماری های دیگر از جمله بعضی از سرطان های شایع روش هایی برای تشخیص زودرس وجود دارد که استفاده از آنها موفقیت بزرگی را در درمان این سرطان ها نصیب بشر کرده است.

 از جمله تست های تشخیص زودرس که برای اغلب بانوان شناخته شده است می توان به پاپ اسمیر یا تست سرطان دهانه رحم اشاره کرد، انجام این تست سبب می گردد که سرطان گردن رحم در مراحل اولیه و قابل درمان تشخیص داده شود و حتی بدون عمل جراحی نیز قابل درمان باشد.

در این جا به مواردی که انجام چکاپ به خانم ها پیشنهاد می گردد اشاره می کنیم :

۱- کنترل قند و چربی خون

۲- تست پاپ اسمیر و معاینه رحمی

۳- تست سرطان پستان

۴- تست سرطان کولون ( روده بزرگ)
منبع: سیمرغ

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.