چرا یک واردکننده خودروهایش را از گمرک ترخیص نمی‌کند؟

۳ م دیماه ،

مدیر کل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، توقف تعداد قابل توجهی از خودروهای وارداتی شرکت اطلس خودرو (محصولات کیا) در گمرک سلفچگان را تایید کرد.
شهرام میرآخورلو دربارهٔ اینکه گفته می‌شود شرکت اطلس خودرو به سبب عدم رضایت از قیمت‌های مصوب سازمان حمایت از ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک اجتناب می‌کند؟ اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از خودروهای وارداتی این شرکت به سبب مشکلات بانکی در گمرک مانده است.
وی با بیان اینکه با این حال این موضوع عمدی نبوده و واردکننده قصد احتکار را ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبود خودرو داریم و وقتی مشتری وجود دارد چرا نباید این خودروها را از گمرک ترخیص کنند؟
مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه گفته می‌شود یکی از دلایل این کار عدم رضایت از قیمت‌های مصوب سازمان حمایت است، خاطرنشان کرد: این گونه نیست. اسناد باید ارائه شود تا این خودروها ترخیص شوند. با این حال نزدیک به ۴٫۵ ماه است که به سبب مشکلات بانکی در گمرک گیر کرده‌اند.
در شرایطی که نمایندگی‌های فروش شرکت اطلس خودرو در پاسخ به مشتریان اعلام می‌کنند که خودرویی به قیمت مصوب برای عرضه موجود نیست اما تعداد قابل توجهی از خودروهای این شرکت در گمرک سلفچگان در انتظار ترخیص به سر می‌برند. همچنین طی دو ماه اخیر پایگاه اینترنتی فروش این شرکت غیر فعال بوده است.

 

پایان خبر/

تاریخ ارسال: یکشنبه ۳ دی ماه
ساعت ارسال : ۱۰:۴۵


مجله ماشین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.