چشم‌انداز دانشکده داروسازی علوم پزشکی تهران در جذب دانشجوی خارجی

۱۶اردیبهشت،

33-186.jpg

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ظرفیت پذیرش ۴۰ نفری این دانشکده برای جذب دانشجوی خارجی در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه دانشکده داروسازی از دانشکده‌های قدیمی و معتبر دانشگاه علوم پزشکی تهران است، اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور است که در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی درجه ممتازی دارد و حتی در بین دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی نیز از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: در آخرین رده‌بندی که یک موسسه معتبر انجام داده است، دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه ۶۶ آسیا را کسب کرده است، اما متاسفانه این مساله در حالیست که ارتباطات بین‌المللی ما به ویژه در دولت دهم بسیار با دیگر نقاط و مراکز علمی دنیا ضعیف شده است و حضور اعضای هیات علمی در همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی به سبب افزایش نرخ ارز غیرممکن شده است.

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران در یک سال اخیر بیش از ۱۰۰ دانشجوی Ph.d و کارشناسی ارشد جذب کرده است، گفت: در همین راستا دانشکده داروسازی نیز در سال‌های اخیر در زمینه جذب دانشجوی خارجی به خصوص جذب دانشجو از کشورهای جهان سوم فعال بوده است، به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۲۴ به دانشکده اعلام شد که ظرفیت پذیرش ۴۰ دانشجوی خارجی وجود دارد که تا کنون از این تعداد ۳/۱ دانشجو جذب شده است و تا پایان سال ۲۰۲۴ اگر شرایط کشور و دانشگاه فراهم باشد، مابقی را جذب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون دانشکده داروسازی دارای ۱۲ رشته تخصصی است، تصریح کرد: البته دو رشته تازه در حال راه‌اندازی داریم که یکی از آن در حال بررسی و دیگری برای تصویب به وزارت بهداشت ارسال شده است، بنابراین امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این دو رشته را راه‌اندازی کنیم.

دیناروند با اشاره به رشته‌های در حال راه‌اندازی در دانشکده داروسازی، گفت: رشته Ph.d ارتباط نحوه تبدیل تحقیقات به محصول است یا همان ترجمه علم به دانش و فناوری که ایجاد این رشته در حال بررسی است و دیگری رشته‌ کارشناسی ارشد با عنوان فرآورده‌های آرایشی بهداشتی و فرآورده‌هایی که مصرف درماتولوژی دارد که برای تصویب به وزارت بهداشت ارسال شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.