چشم‌ها را باید شست

جام جم آنلاین: زیبایی چشم‌ها همیشه یکی از دغدغه‌های انسان بوده؛ این دغدغه به دوره خاصی هم تعلق نداشته و در تمام عصرها این خواست بشر پابرجا باقی مانده است. شاید دلیلش این باشد که این عضو بیشتر از اجزای دیگر صورت به چشم می‌آید.

البته هرچه بشر بیشتر دانسته و بر علمش افزوده شده، بیشتر و بهتر از چشم‌هایش نگهداری و مراقبت کرده است.

تا آنجا که امروزه استفاده از داروها، کرم‌های مختلف و حتی جراحی‌های زیبایی به یکی از راه‌های متداول زیباتر کردن چشم تبدیل شده است؛ اما همچنان عده‌ای استفاده از ماسک‌های طبیعی و داروهای گیاهی را مفیدتر، مهم‌تر و بی‌ضررتر از روش‌های دیگر زیبایی می‌دانند.

نکته‌ای که امروز می‌خواهیم با شما در میان بگذاریم، این است که همه ما می‌توانیم با استفاده از مواد ساده‌ای که در اغلب خانه‌ها یافت می‌شود، یک ماسک مناسب و البته ارزان قیمت برای پوست اطراف چشم‌مان بسازیم.

این ماسک‌ها از پف‌، سیاهی و همچنین چروک دور چشم‌ها جلو‌گیری می‌کند و در نتیجه زیبایی شما دوچندان خواهد شد؛ نکته مهم‌تر این‌که ماسک‌های طبیعی کم دردسر و اغلب با صورت انسان سازگار است.

ماسکی آبکی و ضد خستگی

خیار یکی از بهترین میوه‌ها برای انواع ماسک‌های صورت به حساب می‌آید و خوشبختانه در این دوره و زمانه این میوه در تمام فصول نیز یافت می‌شود؛ شما می‌توانید به طرق‌ مختلف برای تولید یک ماسک خوب و موثر از خیار استفاده کنید.

این میوه به دلیل داشتن مقدار زیادی آب می‌تواند یک خنک‌کننده و همچنین درمانگر خستگی پوست به حساب آید. پس اگر چشمان شما دچار خستگی ناشی از کار روزانه شد، کافی است که در اتاق تاریکی دراز بکشید و دو حلقه نازک خیار را روی چشم‌های خود قرار دهید. اطمینان داشته باشید پس از مدت کمی، تاثیر آن را خواهید دید.

ماسک سیب‌زمینی

سیب‌زمینی هم یکی دیگر از موادی است که به طور معمول و همیشه در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. شما می‌توانید از سیب‌زمینی هم برای تسکین چشم‌ها استفاده کنید.

برای این کار فقط کافی است سیب‌زمینی را خوب شسته و پوست بکنید و سپس برشی از آن را روی چشم‌ها بگذارید و قدری به خودتان و حلقه‌های سیب‌زمینی زمان بدهید تا التهاب ناشی از کار زیاد و خستگی را از شما و چشمانتان دور کند.

همچنین برای از بین رفتن پف اطراف چشم هم می‌توانید از دو برش نازک سیب‌زمینی کمک بگیرید. برای این کار برش‌های سیب‌زمینی را روی چشم‌هایتان قرار داده و پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شست‌وشو دهید.

ادامه این کار البته به صورت مرتب، کمک بزرگی برای رفع پف اطراف چشم است. برای برطرف کردن قرمزی‌های دور چشم نیز سیب‌زمینی می‌تواند یکی از راه‌حل‌های مفید به حساب آید.

نگذارید زیر چشم‌تان چروک شود

یکی دیگر از راه‌های زیباتر شدن چشم‌ها، جلوگیری از بروز چروک زیر چشم است؛ برای این کار، استفاده از گلاب یک پیشنهاد مفید به حساب می‌آید. اما شیوه کار؛ ابتدا یک حوله تمیز را به گلاب آغشته کنید و سپس به مدت ۳۰ دقیقه آن را روی پوست صورت قرار دهید. راه دیگر هم آن است که هر شب قبل از خواب صورت خود را با گلاب شست‌وشو داده و اجازه دهید گلاب تا صبح روی پوست شما باقی بماند.

شیر نیز گزینه‌ای دیگر برای جلوگیری از چروک دور چشم است؛ برای استفاده از شیر نیز همین دو راه پیش روی شماست، اول این‌که صورت خود را با آن شست‌وشو دهید و راه دوم این که پارچه یا حوله آغشته به شیر را روی پوست خود بگذارید.

یکی دیگر از روش‌های ساده درمان پف و سیاهی دور چشم این است که حوله‌ای را با آب خنک شست‌وشو داده و هنگام استراحت آن را روی چشمان خود قرار دهید یا این‌که پارچه را به مدت کمی در یخچال بگذارید، سپس آن را روی چشم‌ها قرار دهید با این کار براحتی می‌توانید در زمان‌های استراحت، پوست اطراف چشم‌ها‌یتان را نیز
شاداب‌تر کنید.

لوازم آرایش را خوب پاک کنید

برای داشتن چشمانی زیبا باید پیش از خواب آرایش چشم‌‌ها را خوب پاک کرد. یادتان باشد برای این کار از لوازم استاندارد استفاده کنید.

همچنین دقت داشته باشید پاک کردن چشم‌ها باید به آرامی صورت گیرد؛ هرگونه کشش و فشار، به تدریج باعث ایجاد چروک در اطراف چشم خواهد شد.(جام جم – ضمیمه چاردیواری)

مریم اسدی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.