چطور به یک کودک افسرده کمک کنیم ؟

اگر کودکتان غمگین و افسرده به نظر می رسد این کارها را حتما” انجام دهید:

در طول دهه گذشته تعداد دفعاتی که پزشکان ، کودکان و نوجوانان افسرده بین ۷ تا ۱۷ سال را ویزیت کرده اند بیش از دوبرابر شده است . متاسفانه تعداد کودکانی که به جای گفتار درمانی برای آنها قرص تجویز می شود نیز بیشتر شده است و در حال رشد است .

وقتی محققان بیش از ۱۰۰۰ سند و مدرک جمع آوری شده را تحلیل کردند ، متوجه شدند که میزان استفاده از روان درمانی برای درمان کودکان افسرده ۱۸ درصد کمتر شده است در حالیکه تجویز داروهای ضد افسردگی تقریبا” سه برابر شده است.

پزشکان ممکن است بیش از حد از داروهای ضد افسردگی استفاده کنند و نویسنده این تحقیق به پدرها و مادرها توصیه می کند که این کارها را حتما” انجام دهند:

به دنبال نشانه ها و علائم بگردید: اگر کودکتان در خوابیدن زیاده روی می کنند ، اگر عملکرد فرزند شما در مدرسه شدیدا” روبه ضعف است، اگر علاقه آنها به دوستان و سرگرمی هایشان از رفته و این بی علاقگی بیش از دو هفته طول کشیده است،حتما” با پزشک مشورت کنید.

به دنبال درمان باشید: اولین چیزی که باید برای فرزند شما تجویز شود گفتار درمانی است . در موارد حادتر و شدیدتر پزشک شما ممکن است همزمان با مشاوره و گفتار درمانی از یک داروی ضد افسردگی هم استفاده کند.

پیگیر باشید: اگر جلسات درمانی موثر نبود و جواب نداد از پزشکتان بخواهید یک روش دیگر و یا یک داروی ضد افسردگی دیگر را امتحان کند و به دقت وضعیت فرزندتان را زیر نظر بگیرد .(در حال حاضر تنها داروی تایید شده برای کودکان فلوکستین پروزاک است)

مطالب مرتبط:

  1. چطور می توانیم چشمهای ریز را درشت کنیم؟
  2. چطور موهای آسیب دیده را درمان کنیم؟
  3. ۱۵ درصد مردان در طول زندگی خود یکبار افسرده میشوند!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.