چقدر ماست های طعم دار؟؟

۲۹ آبان ،

در حال حاضر ماست‌های طعم‌دار با مخلوطی از پودر سبزی‌ها یا مارمالاد میوه‌ها و در طعم‌های مختلفی مانند توت‌فرنگی، خیار، زغال‌اخته، شاه‌توت، تمشک یا هلو در بازار موجود می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ از آنجایی که ادعا می گردد ماست های طعم دار برای سلامتی مفید است این نوع ماست تقریبا طرفداران بی شماری دارد.

ماست با بسته شدن شیر در اثر کشت باکتری ها تهیه می گردد. این باکتری ها حاوی انواع و اقسام گوناگون می باشند و بعضی از شرکت ها برای ساخت یک برند بسیار اختصاصی، باکتری های مخصوص به خود را تولید می کنند. معمولا این باکتری ها شامل پروبیوتیک هایی می باشند که برای هضم مواد غذایی مفیدند.

تولید ماست های طعم دار تنها ایجاد تنوع در محصولات لبنی کارخانه ها بوده است و این نوع ماست ها صرفا با هدف سلامت بخشی یا دارا بودن مزیت تغذیه ای نسبت به ماست های معمولی تهیه نمی شوند.

از استفاده مستمر ماست های طعم دار به سبب وجود شکر در ترکیبات آنها پرهیز کنند اما مصرف آنها هر ۲ یا ۳ روز یک بار بلامانع است.

مصرف ماست میوه‌ای یا ماست‌های طعم‌دار برای کسی ضرر ندارد بلکه اتفاقا به سبب میوه یا سبزی‌ای که در آن مخلوط شده از نظر رنگدانه‌‌های مفید، آنتی‌اکسیدان‌ها و اگر اصولی تولید شده باشد حتی از نظر ویتامین‌هایی که در آن باقی مانده می‌تواند برای سلامت اشخاص مفید هم باشد. ولی به هر صورت چون به عنوان دسر و در مقادیر کمی مصرف می‌شوند هدف تغذیه‌ای خاصی را دنبال نمی‌کنند و بیشتر حالت حسی و تنوع‌پذیری دارند.

 از آنجا که داخل ماست‌‌های میوه‌ای شکر اضافه می‌شود ممکن است برای اشخاصی که تحت رژیم درمانی قرار دارند و برای اشخاص مبتلا به دیابت تا حدودی مشکل‌ساز باشد. پس این اشخاص باید حتما تحت‌نظر پزشک یا متخصص تغذیه‌شان از این نوع ماست‌ها استفاده کنند.

نکته: از آنجا که در تهیه این ماست ها از مواد نگهدارنده استفاده می شود لذا بهتر است اشخاص از مصرف زیاد این نوع ماست در رژیم مستمر غذایی خودداری کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.