چند خبر از رادیو قرآن

به گزارش ممتازنیوز به نقل از

جام جم آنلاین: احکام دبیران کمیته های دومین اجلاس اتحادیه بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی، از سوی محمد حسین محمدزاده، دبیرکل این اتحادیه ابلاغ شد.

به گزارش ستاد خبری دومین اجلاس اتحادیه بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی، با حکم محمدحسین محمدزاده دبیرکل اتحادیه بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی، امیرهوشنگ آذردشتی به سمت “دبیرکمیته علمی” دومین اجلاس اتحادیه بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی انتخاب شد تا با تعیین خط مشی اجلاس دوم، تهیه محتوای علمی اجلاس و نظارت بر روند آن، تعیین سخنرانان و سرفصل های مقالات و بررسی محتوایی آنها را عهده دار شود.

طی حکمی حبیب ا…کیا به سمت “دبیر کمیته اجرایی” معرفی شد. مدیریت روند اجرایی، همکاری با دبیران سایر کمیته ها و تسریع در امور اجرایی از مسئولیت های کمیته اجرایی عنوان شده است.

مهران رهبرحقیقت نیز طی حکمی به عنوان “دبیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات” معرفی شد. مدیریت ستاد خبری و وب سایت اجلاس و انجام تبلیغات محیطی و رسانه ای از مسئولیت های دبیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات است.

بر اساس دیگر احکام ابلاغی، محمود احمدآبادی “دبیر کمیته امور مالی و پشتیبانی” و حسین اصغرپور جهت نظارت بر حفظ امنیت اجلاس به عنوان “دبیر کمیته امنیت” منصوب شدند.

حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی به عنوان “دبیرکمیته تولید برنامه های رادیویی” دومین اجلاس اتحادیه بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی منصوب شد.

محمدرضا گلی زاده نیز با توجه به سوابق و تجارب ارزنده در برگزاری نخستین اجلاس جهانی رادیوهای قرآنی و اسلامی به عنوان “مشاور دبیرکل” در دومین اجلاس اتحادیه بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی منصوب شد.

همچنین عبدالحسین کلانتری نظر به تجارب ارزنده در عرصه پژوهشی و علمی رسانه ها با رویکرد مشارکت در تهیه محتوای علمی اجلاس و ارزشیابی محتوای علمی مقالات به عنوان “مشاور در امور علمی و پژوهشی” دومین اجلاس اتحادیه بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی انتخاب شد.

شایان ذکر است، دومین اجلاس اتحادیه بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

پخش گزارش یادواره ۱۱۰ شهید زن ترور در برنامه “مهرتابان”

گزارش یادواره ۱۱۰ شهید زن ترورکه دوشنبه اول آبان ماه  در مشهد برگزار می‌شود’در برنامه مهرتابان از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی رادیو قرآن, گزارش یادواره ۱۱۰ شهید زن با ترور که توسط گروهک‌ها و منافقین به شهادت رسیدند اول آبان از  مشهد مقدس  به طور مستقیم در برنامه مهرتابان پخش می شود.

این یادواره با برنامه‌های متنوعی همچون سخنرانی، اجرای تئاتر، ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد کنگره ملی ۷ هزار زن شهید کشور در خصوص شهدای زن ترور و تجلیل از خانواده های این شهیدان والامقام همراه خواهد بود.

این مراسم با حضور سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین, آیت الله علم الهدی  و خانواده‌های شهدای زن ترور از نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

“حسین ضیایی” در برنامه مهرتابان روز دوشنبه اول آبان ماه از ساعت ۸:۱۰صبح  درخصوص این یادواره توضیحاتی را بیان می کند و در ارتباط مستقیم شنوندگان رادیو قرآن  از رویدادهای  برگزاری  یادواره ۱۱۰ شهید زن ترورمطلع می شوند.

برنامه های دهه امامت در برنامه “مجله قرآنی “تشریح شد

برنامه های دهه امامت و ولایت (از عید قربان تا غدیر)که  از جمعه ۵ آبان ماه مصادف با عید قربان تا یکشنبه ۱۴آبان در ایران و برخی کشورها برگزار می شود در برنامه “مجله قرآنی”تشریح شد.

 مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در برنامه “مجله قرآنی”  در تشریح برنامه های دهه امامت و ولایت گفت: در دهه امامت و ولایت برنامه هایی با موضوع تبلیغ و ترویج واقعه غدیر همراه با جشن عید غدیر و همچنین برنامه هایی فرهنگ ساز برای تبیین و تعمیق حقیقت واقعه غدیر اجرامی شود.

حسین ظریف منش، تقویت نهضت نرم افزاری و پژوهش درباره غدیر را از اهداف برنامه های این دهه برشمرد و گفت: تبیین و معرفی فضایل امیرالمومنین(ع)، طرح سیره حضرت علی(ع) به عنوان الگوی جامع برای زندگی فردی و زندگی سیاسی و همچنین استفاده از واقعه غدیر و حضرت علی (ع) به عنوان محور وحدت از دیگر برنامه های این بنیاد به مناسبت عید سعید غدیر خم است.

ظریف منش در ادامه به برنامه های تدارک دیده شده در کشور اشاره و اضافه کرد: بازسازی صحنه های واقعه غدیر در۱۰۰شهر به همت سازمان بسیج،‌ برپایی همایش سراسری شعر غدیر، ‌رونمایی از چند کتاب و برپایی مسابقات خطبه غدیر در مراکز فرهنگی از جمله برنامه های این دهه مبارک است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر افزود: مراسم خطبه خوانی غدیر، برگزاری جشنواره های مختلف، تجهیز کتابخانه های سازمان ها به کتاب هایی با موضوع غدیر، برگزاری مسابقات کتاب خوانی و سنت حسنه تجلیل از سادات از دیگر برنامه های این دهه به شمار می رود.

شایان ذکراست برنامه “مجله قرآنی” که هرروز از ساعت۱۴:۳۵ از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود در دهه ولایت و امامت برروی آنتن نمی رود و پس از عید غدیرخم با قالب و عوامل جدید تقدیم شنوندگان رادیو قرآن خواهد شد.

بیش از ۱۰۰گزارش رادیویی از سفر رهبری به خراسان شمالی

بیش از ۱۰۰ گزارش رادیویی و خبری  از  سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی   ازسوی گزارشگر  رادیو قرآن   برروی آنتن رفت.

 در مدت حضور رهبری در خراسان شمالی ؛ تیمور کوشکی  به عنوان گزارشگر رادیو قرآن ۹۵ گزارش رادیویی و خبری از برنامه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان و شهرهای آن و همچنین دیدار های ایشان را اطلاع رسانی کرد.

ارتباط زنده رادیویی و خبری، تولید گزارش‌های مردمی،مصاحبه و … در برنامه های مهرتابان, مجله قرآنی, نورباران, هشت بهشت روزهای پنجشنبه و جمعه  ازجمله گزارش های “تیمورکوشکی” در  رادیو قرآن بوده است.

گزارشگر رادیو قرآن برای دیگر شبکه های رادیویی نیز از سفر مقام معظم رهبری در خراسان شمالی مردم را مطلع می کرد.

شایان ذکر است رهبر معظم انقلاب در نیمه دوم مهر ماه به مدت هشت روز به استان خراسان شمالی سفر نمودند وبا اقشار مختلف مردم و مسئولین  این استان دیدار و گفت و گو کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.