تلاوت‌های ماندگار در کانال ۲ رادیو قرآن

جام جم آنلاین: رادیو تلاوت، رسانه‌ای شنیداری است که به منظور بهره‌مندی بیشتر علاقه‌مندان از تلاوت‌های ناب قاریان برجسته ایرانی و غیرایرانی ماه رمضان امسال راه‌اندازی شد. رادیو تلاوت، کانال دوم رادیو قرآن است که روی موج ۱۰۱٫۵ مگاهرتز پخش می‌شود.

این شبکه در ماه رمضان شبانه‌روز به پخش تلاوت‌های ناب، دلنشین و ترتیل می‌پرداخت و در حال حاضر هم با روزی شش ساعت برنامه روی آنتن است.

قرآن از ریشه قراء به معنای قرائت و خواندن است و در دین مبین اسلام برای تلاوت قرآن ثواب و اجر زیادی لحاظ و احادیث بسیاری در فضیلت قرائت و تلاوت قرآن روایت شده است. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: تلاوت قرآن نور و مایه برکت، سلامت و روزی است.

به همین دلیل رادیو تلاوت راه‌اندازی شد تا پاسخگوی نیاز و ذائقه مخاطبان باشد که درخواست پخش تلاوت‌های خاص از قاریان متفاوت را دارند.

مخاطبان رادیو تلاوت عموم کسانی هستند که تلاوت را به شکل تخصصی دنبال می‌کنند و مشتاق شنیدن تلاوت‌های گوناگون هستند. از سوی دیگر، کسانی که در پی آموزش و یادگیری قرآن هستند به رادیو تلاوت گوش می‌دهند. هدف این شبکه رادیویی، ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی است.

محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای شبیه نشدن برنامه‌های رادیو تلاوت با رادیو قرآن انجام داده‌اید، به «جام‌جم» گفت: رادیو تلاوت کانال دوم رادیو قرآن است. هدف رادیو تلاوت پشتیبانی از شبکه و تامین و تولید تلاوت‌های ایرانی و غیرایرانی از قاریان ممتاز و برجسته است.

وی افزود: رادیو تلاوت با توجه به درخواست‌های مکرر شنوندگان مبنی بر شنیدن تلاوت‌های خاص از قاریان متفاوت راه‌اندازی شده است. گرچه رادیو قرآن هم تلاوت پخش می‌کند، اما فعالیت رادیو تلاوت با رادیو قرآن همپوشانی ندارد. فرکانس رادیو تلاوت جدا از رادیو قرآن است و بعد از ماه رمضان هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۴ تلاوت پخش می‌کند.

مدیر رادیو گفت: رادیو تلاوت پاسخگوی نیاز مخاطبان خاص، استادان و قاریان قرآن است که می‌توانند از این شبکه تلاوت‌های متفاوت را بشنوند. تکنیک‌های تلاوت گوناگون است و از این طریق می‌توانیم پاسخگوی مخاطبان حرفه‌ای باشیم.

محمدزاده گفت: ما در رادیو قرآن علاوه بر تلاوت، برنامه‌های مختلف هم پخش می‌کنیم. بنابراین کسی که علاقه‌مند است زمان بیشتری به تلاوت گوش بدهد از این فیض محروم می‌شود، اما رادیو تلاوت می‌تواند پاسخگوی مخاطبانی باشد که می‌خواهند فقط تلاوت قرآن را بشنوند. در آینده مباحث کارشناسی هنر تلاوت هم به برنامه‌ها اضافه می‌شود.

وی درباره این‌که رادیو تلاوت از چه زمانی سراسری می‌شود، توضیح داد: ما پیگیر این مساله هستیم. بزودی شنوندگان می‌توانند از طریق گیرنده‌های دیجیتال رادیو تلاوت را دریافت کنند. به احتمال زیاد در اولین مناسبت خجسته این اتفاق می‌افتد.

فاطمه عودباشی‌ -‌ گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.