چند خبر از شرکتهای بورسی

«پشاهن» ۴۴ ریال سود کنار گذاشت/تحقق ۳۰ درصد فروش «شکلر»/«پارس سرام» گزارش ۹ ماهه داد/کاهش ۲۱ درصدی سود هر سهم «ورنا»

«پشاهن» ۴۴ ریال سود کنار گذاشت
شرکت پلاستیک شاهین طی سه ماه نخست سال‌جاری مبلغ ۴۴ ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشت.به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت برای سال مالی ۹۱ مبلغ ۱۳ ریال سود به ازای هر سهم پیش‌بینی کرده که طی فصل بهار نتوانست درصدی از این رقم را پوشش دهد.
«پشاهن» طی دوره سه ماهه معادل ۱۴ درصد از پیش‌بینی فروش ۱۲۰ میلیارد ریالی خود را پوشش داد.
پیش‌بینی عملکرد این شرکت برای سال مالی ۹۱ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۲ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲ درصد، سود عملیاتی مبلغ ۱۲ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال افزایش و سود خالص مبلغ ۱۹ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد. همچنین مطابق با صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۰ ، زیان انباشته شرکت در تاریخ ترازنامه بالغ بر ۴۲ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال معادل ۷۰ درصد سرمایه است؛ بنابراین شرکت مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت می‌باشد.

تحقق ۳۰ درصد فروش «شکلر»
شرکت نیروکلر در سه ماه منتهی به ۳۱ خردادماه ۹۱ از فروش محصولات خود بیش از ۶۲ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.
براساس اطلاعیه سازمان بورس، پیش‌بینی فروش این شرکت برای سال جاری بیش از ۲۰۷ میلیارد ریال اعلام شده که طی دوره سه ماهه معادل ۳۰ درصد از این رقم را به تحقق رساند.«شکلر» طی نیمه نخست سال‌جاری معادل ۲۹ درصد از پیش‌بینی فروش یک‌هزار و ۷۵۰ ریالی خود را محقق کرد.
براساس اطلاعات ارسالی، هیات مدیره تصمیم دارد به ازای هر سهم مبلغ یک‌هزار و ۱۰۰ ریال را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۹۱ پیشنهاد دهد.

«پارس سرام» گزارش ۹ ماهه داد
شرکت پارس‌سرام طی ۹ ماه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۱ مبلغ ۱۲۸ ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشت. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۱، مبلغ ۲۱ ریال سود پیش‌بینی کرده که طی دوره یادشده نتوانست درصدی از این رقم را پوشش دهد.این درحالی است که «کسرا» طی دوره ۹ ماهه توانست معادل ۷۵ درصد از پیش‌بینی فروش ۱۲۱ میلیارد ریالی خود را محقق کند.شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۰ را در نخستین پیش‌بینی مبلغ ۱۰۲ ریال اعلام کرده که براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده مبلغ ۸۶ ریال محقق شد.

کاهش ۲۱ درصدی سود هر سهم «ورنا»
شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۲ را با سرمایه سه‌هزار میلیارد ریال به بازار اعلام کرد.
به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت برای سال مالی یاد شده مبلغ ۱۵۶ ریال سود به ازای هر سهم پیش‌بینی کرده که نسبت به سال مالی ۹۱ معادل ۲۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.
جمع درآمدهای «ورنا» برای سال مالی ۹۲ بیش از ۸۷۴ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که بیشترین درآمد مربوط به سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت است. این رقم در مقایسه با سال جاری با کاهش ۲۷ درصدی مواجه است. هیات مدیره شرکت در نظر دارد تقسیم ۱۰۰ ریال به ازای هر سهم را به مجمع عمومی عادی سال مالی ۹۲ پیشنهاد دهد.


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.