چند نکته برای شستشوی لباس

جام جم آنلاین: شستن پوشاک ممکن است برای بعضی‌ها کاری آسان به نظر برسد، اما اگر مثل من از آن دسته‌ افرادی هستید که اطلاعشان در این‌باره اندک است، یادآوری‌های زیر کمک‌تان می‌کند به جای افسوس‌های حسرتمندانه و تکرار جمله «تجربه شد که…»، مطلع‌تر از پیش و بدون خسارت تجربه کنید.

پیش از شستشو ، ابتدا دست‌تان را درون جیب‌ها ببرید! برایتان پیش نیامده لباسی را شسته باشید و بعد متوجه وجود اسکناس، اوراق و مدارکی خیس و رنگ و رو رفته در آن شده باشید؟

تیزی یک سنجاق یا پرز یک تکه دستمال کاغذی هم می‌تواند ماشین لباسشویی یا لباستان را خراب کند.

در تمام مراحل شستشو تا خشک شدن و اتوکشی، حتما به توصیه‌ها و علائم جهانی شستشوی پوشاک توجه داشته باشید. این علائم روی پارچه کوچکی است که جایی درون لباستان دوخته شده است.

جنس، بافت، رنگ و شرایط متفاوت شستن پوشاک را در نظر داشته، بر این اساس آنها که رنگ می‌دهند و باید دستی شسته شوند را جدا کنید.

در شستشوی دستی از مواد پاک‌کننده به مقدار لازم استفاده کنید. نه آنقدر کم که کثیفی‌ها پاک نشود، نه آنقدر زیاد که آثارش همچنان بماند و دچار حساسیت‌های پوستی شوید.

دکمه و زیپ پوشاک را ببندید، سپس درون ماشین لباسشویی بیندازید. پوشاک منجوق‌دوزی شده، پولک‌بافی شده و از این دست را درون کیسه یا بقچه‌های توری قرار دهید.

از آویزان کردن لباس‌های پشمی برای خشک کردن‌شان بپرهیزید. آنها را روی سطوح تخت پهن کنید تا کشیده، بلند و وارفته نشود.

هنگام پهن یا آویزان کردن پوشاک، با کشیدن دست‌تان چین و چروک لباس‌ها را صاف کنید تا اتوکشی راحت‌تر باشد.

شلوارها را از خط معروف به اتو، دامن‌های پیلی‌دار را صاف و آویزان، کاپشن و پیراهن‌های بد اتو را همراه با رخت آویز، پهن یا آویزان کنید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.