ساخت تخت قابل شستشوی الکتریکی

پژوهشگران استان تهران موفق به ساخت تخت شستشوی الکتریکی شدند.

ناهید معرفیان محقق و پژوهشگر استان تهران در گفتگو با خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت: دستگاه الکترو تخت که برای نخستین بار در کشور ساخته شده است مشتمل بر یک تخت پیشرفته‌ شستشوی بیمار که به منظور سهولت در انجام کارهای روزانه و عدم اتکا به دیگران ساخته شده که البته از نظر روحی و اعتماد به نفس و امید به زندگی بیماران نیز موثر است.
وی در خصوص موارد استفاده از این دستگاه افزود: تخت شستشوی الکتریکی مخصوص بیماران نخاعی و مورد استفاده در آسایشگاه‌های جانبازان،سالمندان ، بخش ارتوپدیف سوانح سوختگی، بیماران ام اس است.
جلوگیری از زخم بستر برای بیماران از ویژگی‌های بارز این تخت است.
معرفیان در ادامه گفت:‌ویژگی این تخت از جمله توانایی تحمل ۱۵۰ کیلوگرم در حالت افقی، دارا بودن بالابر برقی، وان، دوش و صفحه گردان تخت و لوله تخلیه و شستشو توسط دوش دستی که متصل به آب سرد و آب گرم بوده است.
وی به مزیت‌های این دستگاه اشاره کرد و گفت: سرعت عمل و سهولت در انجام کارهای بیمار، جلوگیری از زخم بستر بیمار، قرار گرفتن بیمار در آب گرم و ماساژ بدن از جمله ویژگی‌های این دستگاه است.
وی خاطر نشان کرد: قسمت‌های مختلف این نوع تخت به صورت جداگانه در سال‌های قبل از کشور آلمان با هزینه ۱۶ میلیون تومان وارد کشور می‌شد که هم اکنون قیمت تمام شده آن سه و نیم میلیون تومان در داخل کشور است./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.