چند نکته غیر معمول برای یک زندگی سالم

تاریخ انتشار: ۳ June 2016 | 11:00 am

نفخ شکم تان را با این راه ساده برطرف کنید!!!

سالم زندگی کردن و سلامت ماندن قوانین دارد که تقریبا همه آن را می دانند. اما در بین مواردی هستند که شاید به نظر شما معقول به نظر نرسد. ما شما را با این مواد آشنا می کنیم. با رعایت کردن این موارد سالم و سلامت زندگی کنید.

چند نکته غیر معقول برای یک زندگی سالم

راه‌های  متعددی برای به دست آوردن یک شیوه زندگی سالم و بهتر وجود دارد. به‌ عنوان‌ مثال،برای کم کردن وزن باید کمتر بخورید و  بیشتر ورزش کنید. برای بالا بردن انرژی باید خواب بهتری داشته باشید. برای برطرف کردن کم‌آبی در بدن، باید مصرف آب را افزایش دهید .اما موارد دیگری هم هست که شاید معقول به نظر نرسد اما نتیجه خوبی می‌دهد و حتی گاهی تعجب آور است. در این مطلب به چند مطلب  جالب اشاره ‌شده است.

هنگام خستگی مصرف نوشیدنی‌ انرژی‌زا ممنوع

این نوشیدنی‌ها کافئین بیشتری از قهوه دارد. انرژی که این نوشیدنی‌ها ایجاد می‌کند نه‌ تنها  کوتاه‌ مدت است  بلکه همراه با عوارض جانبی  از جمله بی‌ قراری، دستپاچگی و تپش قلب است .شیرینی موجود در این نوشیدنی‌ها، قند خون را به‌ طور موقت بالا می‌برد .

 

عضلاتتان را بیشتر کنید تا وزن کم  کنید

زمانی که  عضلات قوی داشته باشید، در صد کل چربی بدن کمتر می‌شود.

 

هنگام نفخ کردن آب بخورید

اگر فکر می‌کنید که با خوردن آب حالت نفخ بدتر  می‌شود، بدانید که سخت در اشتباه هستید. آب با فیبر قابل‌ حل بدن مخلوط  و  به ماده ژلاتینی تبدیل می‌شود. این امر روی تحرک شکم تأثیر می‌گذارد و درنتیجه علایم نفخ را برطرف می‌کند.

 

برای خنک شدن آب گرم بنوشید

نوشیدن آب گرم باعث می‌شود که بدن تغییر  دما  را حس کند ، درنتیجه تولید عرق را افزایش می دهد.با تعریق کردن ،رطوبت از روی پوست  تبخیر می‌شود و به‌طور طبیعی بدن را خنک می‌کند.

 

برای خواب باکیفیت قهوه بخورید

نتایج اخیر مطالعه محققان ژاپنی نشان می دهد  که داوطلبانی  که ۲۰۰ میلی گرم قهوه قبل از خواب مصرف کردند و سپس به مدت ۲۰ دقیقه  به خواب رفتند، بعد از بیدار شدن  از افرادی که بدون خوردن قهوه به خواب رفتند  هوشیار تر بودند و در آزمایش نمره بالاتر به دست آوردند. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد .

 

پرس‌های کوچک اما متعدد

برای اتخاذ این روش ،ماده غذایی که انتخاب می‌کنید نقش پررنگی در برنامه غذایی تان دارد .به‌عنوان‌مثال ،مصرف مقدار کمی نشاسته باعث افزایش قند خون می شود و میل به خوردن ماده غذایی نشاسته دار را بالا می‌برد.بنابراین باید ماده غذایی سرشار از پروتئین مصرف کنید مانند کره بادام‌زمینی با سیب‌درختی.این ترکیب غذایی اگرچه  دارای کالری بالاست اما پروتئین موجود در آن باعث می‌شود سریع‌تر احساس سیری کنید و برای طولانی‌مدت سیر بمانید.

 

برای حفظ سلامت دندان  پس از خوردن غذا مسواک نزنید

مواد غذایی اسیدی مانند مرکبات،نوشابه، گوجه‌فرنگی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا  می‌تواند مینای دندان را نرم کندومسواک زدن پس از مصرف غذاهای اسیدی می‌تواند باعث تسریع اثرگذاری اسید روی مینای دندان شود که بعدها به پوسیدگی مینا می انجامد.توصیه می‌شود نیم ساعت بعد از مصرف غذاهای اسیدی مسواک بزنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی ممتاز نیوز
momtaznew.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.