چهارسال دیگر همه گوشی‌ها در آمریکا و اروپا هوشمند خواهند بود

۱۶خردادماه،

این طور که مرکز تحقیقاتی Canalys بر پایه آخرین بررسی‌های خود اعلام کرده است، در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱٫۵ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در جهان فروخته خواهد شد تا با این اتفاق ۷۳ درصد تمام تلفن‌های همراهی که در جهان فروخته می‌شوند را گوشی‌های هوشمند تشکیل دهند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، طی سال ۲۰۱۷ میلادی در آمریکای شمالی و اروپای غربی تمام تلفن‌های همراهی که فروخته می‌شوند گوشی هوشمند می باشند. حتی در کشور چین ۹۵ درصد گوشی‌های عرضه شده هوشمند خواهند بود.
 
"کریس جونز"(Chris Jones) مدیر تحلیلگران مرکز Canalys در این خصوص گفت: «طی چند سال قبل قیمت گوشی‌های هوشمند به میزان قابل ملاحظه کاهش یافته و همین امر سبب شده است تا ضریب نفوذ تلفن همراه بین کاربران افزایش یابد».
 
او در ادامه توضیح داد: «این روزها بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند سراغ گوشی‌های هوشمند پیشرفته و ارزان بروند. به همین خاطر است که شرکت نوکیا با سری گوشی‌های Asha خود موفقیت فراوان کسب کرده است. این گوشی‌های هوشمند با هدف خاص ساخته شده‌اند و ضمن داشتن قیمت ارزان، تجربه استفاده از امکانات پیشرفته را برای کاربران فراهم می‌آورند».
 
این مرکز تحقیقاتی میانگین رشد سالانه عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی را ۱۸ درصد اعلام کرده و توضیح داده است در سال‌های آتی نیز اندروید حرف اول را در این بازار خواهد زد. در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۴۷۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید وارد بازار جهانی شد که در سال ۲۰۱۷ این رقم با رشد بیش از دو برابری به یک میلیارد دستگاه می‌رسد تا ۶۷٫۱ درصد بازار جهانی در اختیار این سیستم‌عامل موبایلی باشد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.