چهره شما اسرار سلامت جسمتان را برملا می‌سازد

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

چهره هر فرد با نمایش تظاهرات غیرارادی صورت،‌ نه تنها می‌تواند نشانه‌های غیرشفاهی از سلامت واقعی او را آشکار سازد بلکه در عین حال، وضعیت پوست صورت، عاملی موثر برای فاش کردن بسیاری از اسرار جسمی و احساسی درونی ما است.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درواقع درمانگران طب سنتی چینی قرن‌ها است که از تحلیل‌های چهره‌ای به عنوان ابزار تشخیص طیف وسیعی از مشکلات جسمی و احساسی استفاده کرده و می‌کنند.

این درمانگران به رابطه تنگاتنگ بین نواحی و ویژگی‌های خاص صورت با وضعیت اعضای مختلف بدن یا شرایط روانی گوناگون در انسان، معتقد هستند.

پایگاه اینترنتی ای‌یوسرین در مقاله‌ای در این باره آورده است، با توجه به آنچه گفته شد برخی تغییرات و واکنش‌های پوستی مثلا وقتی مکرر روی نقطه مشخصی از چانه‌تان جوش می‌زند، پیشانی‌تان پوست پوست می‌شود و یا دائم بینی‌تان دچار گرفتگی می‌شود و پوستش قرمز است، سعی می‌کنند به شما بگویند که یک مشکل بهداشتی جدی‌تر دارید که نیاز به توجه و رسیدگی دارد.

تشخیص وضعیت سلامت بدن از طریق چهره و پوست هر چند در حال حاضر یک تکنیک کاملا علمی محسوب نمی‌شود اما قطعا می‌تواند شما را در مسیر یک الگوی زندگی سالم‌تر قرار دهد. در این مقاله تاکید شده است:

• منطقه وسط گونه‌ها با سیستم تنفسی بدن در ارتباط است بنابراین اگر در این قسمت از صورت جوش و بثورات جلدی بروز می‌کند می‌تواند نشان‌دهنده این واقعیت باشد که بدنتان نیازمند اکسیژن است و باید روی عمیق‌تر کردن تنفس‌تان کار کنید. این ناحیه از پوست صورت هم‌چنین می‌تواند نمایانگر بروز بیماری روزاسه یا آکنه روزاسه باشد که آکنه دوران بزرگسالی است. این عارضه شامل التهاب مزمن پوست صورت است که باعث قرمزی و تورم پوست گونه‌ها و بینی می‌شود و بسیاری از محرک‌ها نظیر قهوه و الکل در قرمزی و تورم سریع این ناحیه از پوست صورت نقش دارند.

• دهان نیز عضوی در چهره است که اسرار معده را فاش می‌کند. لب‌ها درواقع با سلامت معده و روده کوچک و پوست اطراف لب‌ها در دو طرف دهان به سمت لپ‌ها با وضعیت سلامت روده بزرگ مرتبط است. بنابراین بروز هر لک یا نقطه رنگ پریده در اطراف لب‌ها می‌تواند نشان‌دهنده حرکات ضعیف روده، نفخ و یا کاهش اشتها باشد. همچنین خونریزی لثه‌ها بیانگر اسیدی شدن معده، خشکی پوست و پوست پوست شدن لب‌ها نشانه بارزی از کم شدن آب بدن است. علاوه بر این اگر لب‌ها دچار زخم و ترک خوردگی شوند می‌تواند نشان‌دهنده بروز مشکل و ناراحتی در طحال باشد که نیاز به مراقبت دارد.

• از سوی دیگر نمایشگر شرایط سلامت در کلیه‌ها و مثانه بر روی چانه قرار دارد. درواقع هر نوع بی‌تعادلی هورمونی معمولا در این نقطه از صورت بروز می‌کند. بر همین اساس تجمع ثبورات جلدی در اطراف چانه نشان‌دهنده آن است که کلیه‌ها زیاد فعال هستند و درواقع شما تحت استرس شدید و مضر هستید.

• به همین ترتیب بخش وسیعی از پیشانی با چندین عضو مختلف بدن از جمله قلب، روده کوچک و مثانه مرتبط است. وقتی روی پیشانی جوش‌های زیادی بروز کند به این معنی است که فرآیند سم‌زدایی از بدن به خوبی انجام نمی‌شود. همچنین قرمز شدن و لایه‌ لایه شدن پوست پیشانی می‌تواند علامت خشکی دستگاه گوارش باشد. به علاوه اگر هر دو حالت یعنی هم ثبورات جلدی و هم قرمزی و پوسته پوسته شدن در پیشانی مشاهده شود، درواقع دستگاه گوارش شما دارد فریاد می‌زند که به کمک احتیاج دارد.

• سلامت کبد نیز با وضعیت پوست بین ابروها مرتبط است. به این ترتیب افرادی که زیاد الکل یا مواد سمی دیگر مصرف می‌کنند در ناحیه بین ابروها دچار ضایعات و مشکلات پوستی می‌شوند.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر سه شنبه ۲۷ تیر   مشاهده : ۱۲   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – روانشناسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.