چه اشخاصی دچار اختلال شخصیت می باشند؟

۰۷اردیبهشت،

الگوهای درازمدت و نسبتا ثابت رفتاری که اشخاص در موقعیت مختلف از خود نشان می دهند را اختلال شخصیت می گویند که این رفتارها با آموزش قابل اصلاح است.

آذرخش مکری، متخصص روانپزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تعریف اختلال شخصیت در روانشناسی را با تعریف از نظر عام متفاوت دانست و گفت: بسیاری از موارد اختلال شخصیت مورد سوء برداشت قرار می گیرد و با رعایت عرف سنجیده می گردد در صورتی که اختلال شخصیت از نظر روانپزشکی یعنی الگوهای رفتاری مشکل آفرینی که اشخاص از خود نشان می دهند و این الگوها در طول عمر ثابت می باشند.

این روانپزشک در ادامه تصریح کرد: بعضی اشخاص در برخورد با دیگران از خود حالت بدبینی نشان می دهند و رفتارهای دیگران را بدبینانه تفسیر می کنند که به این دسته اختلالات شخصیت پارانوئید می گویند.

وی در ادامه اظهار داشت: گروه دیگری از اشخاص در برخورد با دیگران دچار وابستگی های عمیق می شوند و همواره نیازمند حمایت و تأیید دیگران می باشند.

دکتر مکری همچنین افزود: انواع شخصیت هایی که تعریف می شوند وقتی به مرز مشکل ساز می رسند به آنها اختلال شخصیت می گویند که از سنین نوجوانی آغاز و گاهی تا آخر عمر باقی می مانند.

وی در پایان با بیان اینکه شیوع اختلال شخصیت در تمام دنیا مشابه است خاطر نشان کرد: اختلالات شخصیت معمولا با دارو پاسخ نمی گیرد و روش درمان آنها روان درمانی درازمدت است. اشخاصی که از این حالت ها رنج می برند بهتر است با مراجعه به مشاوره و درمان درازمدت به آرامش بیشتری در زندگی برسند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.