چوب حراج سوئد بر سر «گریپین» +عکس

۲۰م آذر ،

صادرات این جنگنده یکی از دغدغه های مهم این کشور بوده چراکه رقبای بسیاری برای فروش هواپیما وجود دارند که قدرت مالی و نظامی بیشتری نسبت به سوئد دارند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، سوئد از جمله کشورهابی است که تلاش های بسیاری را برای ساخت تجهیزات نظامی انجام داده که از جمله آن جنگنده گریپین است. این جنگنده، هواپیمایی با وزن حدود ۶تن هواپیمایی بسیار سبک به شمار آمده و قادر است که در تمامی ارتفاعات با سرعت مافوق صوت پرواز کند و مجهز به انواع سامانه ها و سلاح های مدرن است.

نام «گریپن» در حقیقت همان موجود افسانه ای است که نصف تنه آن بدن شیر و نصف دیگر تنش بدن عقاب می باشد که موضوعی معمولی در مورد نام گذاری هواپیماهاست، چون بسیاری از شرکت های سازنده اغراق بسیاری در لقب دهی هواپیماهای ساخت خودشان انجام می دهند.

صادرات این جنگنده یکی از دغدغه های مهم این کشور بوده چراکه رقبای بسیاری برای فروش هواپیما وجود دارند که قدرت مالی و نظامی بیشتری نسبت به سوئد دارند اما سوئد نیز ترفند جالبی برای صادرات این جنگنده در نظر گرفته است.

این کشور برای حفظ منافع مالی مشترک خود با سوئیس، جنگنده های گریپین را با تخفیف به این کشور می فروشد. سوئد هر فروند جنگنده گریپون را با قیمت ۱۰۰ میلیون فرانک به سوئیس می فروشد. در واقع سوئد ۱۵ تا ۳۰ درصد به سوئیس تخفیف داده است.

طرح خرید جنگنده های گیفون فردا در پارلمان سوئیس مطرح می شود و اگر تصویب شد، اتفاقی مهم برای صنایع نظامی سوئد و البته ارتش سوئیس محسوب می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.