چین در ساخت خط لوله ایران-پاکستان مشارکت کند

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت – ۰۴:۳۳:۳۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

 خبرگزاری آریا-  پاکستان بار دیگر از چین درخواست کرد تا در تامین بودجه ساخت بخش پاکستانی خط لوله واردات گاز از ایران مشارکت کند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  یکی از شرکت کنندگان در نشست گروه کاری مشترک چین-پاکستان در بخش انرژی به پایگاه خبری اکسپرس تریبون پاکستان گفت: هیچ یک از مقام های دولت چین تضمین و تعهدی برای مشارکت در ساخت این خط لوله گازی نکرده اند.
آخرین دور از گروه کاری چین-پاکستان روز گذشته (۱۹ اردیبهشت) با حضور نوید قمر، وزیر آب و برق پاکستان و هیئت چینی به ریاست یکی از مقام های ارشد چین در اسلام آباد برگزار شد.
این هیئت چینی امور مالی و دیگر بخش های مربوط به پروژه های انرژی و همکاری میان دو طرف را بازنگری کردند.
شرکت خصوصی کشف نفت و گاز یونایتد انرژی گروپ (یو یی جی) چین نیز در این نشست علاقه مندی خود را برای مشارکت در ساخت خط لوله گازی ایران-پاکستان اعلام کرد.
نمایندگانی از شرکت یو یی جی که به تازگی دارایی های شرکت بی پی انگلیس در پاکستان را خریده اند، گفتند: این شرکت به مشارکت در ساخت این خط لوله گازی علاقه مند است.
پاکستان حدود ۷۰۰ کیلومتر از خط لوله ایران-پاکستان را در مرزهای خود خواهد ساخت و ایران نیز ۳۰۰ کیلومتر از این خط لوله را از ایرانشهر به مرزهای پاکستان در بندر چابهار مرتبط خواهد کرد.
طبق قرارداد، ایران از فروردین (۲۰۲۴ میلادی) روزانه ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب و سالانه ۷٫۸ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به پاکستان صادر می کند.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۹۱۶۳۳۳۰۷۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.